TeliaSoneran tytäryhtiö NextGenTel ostaa Tele2 Norwayn laajakaista- ja internetpuheluliiketoiminnan

NextGenTel, TeliaSoneran tytäryhtiö ja Norjan toiseksi suurin laajakaistatoimittaja, ostaa Tele2 Norwayn laajakaista- ja internetpuheluliiketoiminnan Norjassa. Velaton ostohinta on 100 milj. Norjan kruunua. Liiketoiminta, joka tulee vahvistamaan NextGenTelin asemaa Norjan laajakaistamarkkinoilla, koostuu 97 000 laajakaistaliittymästä (raportoitu 31.3.2009) joista 23 000 on internetpuheluliittymiä, teknisestä laitteistosta ja tärkeistä toimittajasopimuksista.

– Tele2 Norwayn laajakaista- ja internetpuheluliiketoiminta on houkutteleva varallisuus NextGenTelille ja TeliaSoneran Broadband Services -liiketoiminta-alueelle ja se tulee vahvistamaan asemaamme Norjan laajakaistamarkkinoilla. Kapasiteetin käyttöaste tulee parantumaan kasvaneen asiakaskannan ansiosta, sanoo Broadband Services -liiketoiminta-alueen johtaja Håkan Dahlström. NextGenTel on paikallinen laajakaistatoimittaja ja tärkeä haastaja Norjan laajakaistamarkkinoilla. NextGentelin markkinaosuus kasvaa tämänhetkisestä 15 prosentista noin 22 prosenttiin kaupan toteuduttua. Tele2:n paikallinen verkko ja asiakaslaitteet ovat helppoja integroida NextGenTelin verkkoon. Kaupan toteutuminen edellyttää Norjan kilpailuviranomaisen hyväksyntää. TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedon Ruotsin Arvopaperimarkkinalain ja/tai Ruotsin Rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tieto on annettu julkaistavaksi 29.5.2009 klo 8.45 (CET).