TeliaSoneran varsinainen yhtiökokous 8. toukokuuta 2003

TeliaSoneran varsinainen yhtiökokous 8. toukokuuta 2003 Tänään pidetty TeliaSonera AB:n (publ) varsinainen yhtiökokous on vahvistanut vuoden 2002 tuloslaskelman ja taseen. Yhtiökokous päätti, että osakkeenomistajille maksetaan osinkoa 0,40 Ruotsin kruunua osakkeelta ja että osingonmaksun täsmäytyspäivä on tiistai 13.5.2003. Osingonmaksun Värdepapperscentralen VPC:n kautta arvioidaan tapahtuvan perjantaina 16.5.2003. Yhtiökokous myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajille tilikautta 2002 koskevan vastuuvapauden. Hallituksen jäsenistä Tapio Hintikka, Carl Bennet, Ingvar Carlsson, Eva Liljeblom, Caroline Sundewall, Roger Talermo sekä Tom von Weymarn valittiin uudelleen. Lars-Eric Petersson oli kieltäytynyt uudelleenvalinnastaan ja sai kiitokset hyvin tehdystä työstä. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin Sven-Christer Nilsson ja Paul Smits. Sven-Christer Nilsson on syntynyt 1944 ja toiminut mm. Ericssonin konsernijohtajana. Paul Smits on syntynyt 1946 ja toiminut mm. Alankomaiden KPN:n konsernijohtajana. Hallituksen jäsenten palkkioista päätettiin seuraavasti: puheenjohtaja 750 000 Ruotsin kruunua, varapuheenjohtaja 550 000 kruunua ja muut yhtiökokouksen valitsemat jäsenet 400 000 kruunua. Tilintarkastajiksi valittiin vuoden 2007 varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka rekisteröidyt tilintarkastusyhtiöt Ernst & Young AB päävastuullisina tilintarkastajina Torsten Lyth ja Lars Träff sekä KPMG Bohlins AB päävastuullisina tilintarkastajina Solveig Törnroos-Huhtamäki ja Thomas Thiel. Päätettiin, että tilintarkastajien palkkiot maksetaan laskun mukaan. Lisätietoja lehdistölle antaa: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46 8 713 58 30 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/08/20030508BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/08/20030508BIT00620/wkr0002.pdf