Välimiesoikeuden ratkaisu Sonera-osakkeen lunastushinnasta

Välimiesoikeuden ratkaisu Sonera-osakkeen lunastushinnasta TeliaSonera AB:n käynnistämässä Sonera Oyj:n osakkeiden lunastusmenettelyssä nimitetty välimiesoikeus on 26.6.2003 vahvistanut lunastushinnaksi viisi euroa ja 78 senttiä (5,78 euroa) osakkeelta ja lunastushinnalle 21.3.2003 lukien maksettavan koron määräksi viiden prosentin (5,0 %) vuotuisen koron. Lunastushinnan maksu tapahtuu arviolta viimeistään syyskuussa 2003. Omistusoikeus kaikkiin Sonera osakkeisiin siirtyi Suomen osakeyhtiölain 14. luvun 21 §:n nojalla TeliaSonera AB:lle, kun TeliaSonera AB 21.3.2003 asetti välimiesoikeuden hyväksymän vakuuden lunastushinnan ja koron maksamiseksi. Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46 8 713 58 30 TeliaSonera on Pohjolan johtava televiestintäyritys. Pohjola ja Baltian maat muodostavat konsernin kotimarkkinat. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä, Helsingin Pörssissä ja NASDAQ:ssa. Tammi-maaliskuun 2003 pro forma -liikevaihto oli 2,2 miljardia euroa (20 miljardia Ruotsin kruunua) ja työntekijöiden määrä 28 000. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/26/20030626BIT01010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/26/20030626BIT01010/wkr0002.pdf