12 finalistia pyrkii Eurovision laulukilpailun työharjoittelijaksi

Tuhannet eurooppalaiset nuoret kuudesta maasta ovat kisanneet vetovoimaisesta harjoittelupaikasta – kolmen viikon työrupeamasta Eurovision laulukilpailussa Helsingissä toukokuussa. Arvovaltainen raati valitsee 12 finalistista kaksi työharjoittelijaa Tukholmassa järjestettävässä haastattelutilaisuudessa 11.4, jolloin valintaraati ja finalistit ovat myös median tavattavissa.

Suomesta, Ruotsista, Norjasta, Tanskasta, Espanjasta ja Liettuasta tulevat harjoittelijakandidaatit tapaavat raadissa mm. Eurovision laulukilpailusta vastaavan johtajan Svante Stockseliuksen ja vuoden 2004 viisuvoittajan Ruslanan.

Raadin muut jäsenet:
Nicoletta Iacobacci, johtaja, Interactive TV, EBU
Karin Moberg, brandijohtaja, TeliaSonera
Jukka Tiitu, myynti- ja markkinointijohtaja, Suomi & Baltia, Nokia
Ferdinand von Strantz, johtaja, T.E.A.M. AG
Ewa Lagerqvist, viestintäjohtaja, TeliaSonera

Harjoittelupaikasta kisanneiden nuorten ensimmäinen karsinta tehtiin tekstiviestitse tietokilpailuna, joka käsitteli matkaviestintäpalveluita, Euroviisuja ja Nokiaa. Seuraavassa karsintavaiheessa kahdestatoista kandidaatista valitaan kaksi työharjoittelijaa kevään Euroviisuihin Helsinkiin. Tapahtumamarkkinoinnin harjoittelija sijoittuu tiimiin, joka vastaa Eurovision laulukilpailuihin liittyvistä kaupallisista toteutuksista. Uusmediaharjoittelija työskentelee projektissa, jonka tavoitteena on testata ja todentaa uuden viestintä- ja markkinointityökalun tehokkuutta Euroviisujen aikana.

Finalistit:
Rikke Krause, 20 v, Kööpenhamina, Tanska
Per Holsteen Larsen, 22 v, Kööpenhamina, Tanska
Eveliina Louhivuori, 23 v, Helsinki, Suomi
Miia Jalava, 21 v, Virrat, Suomi
Lina Armaityte, 25 v, Vilna, Liettua
Tomas Mockus, 24 v, Vilna, Liettua
Stian Tjensvold, 27 v, Stavanger, Norja
Benedicte Onsoien, 24 v, Trondheim, Norja
S.R , 24 v, Barcelona, Espanja
Luis Miguel Alonso Estévez, 25 v, Vigo, Espanja
Linus Sandberg, 25 v, Kalmar, Ruotsi
Erica Viklund, 26 v, Luulaja, Ruotsi

Tiedotusvälineiden edustajilla on mahdollisuus tavata harjoittelijaehdokkaita ja raatia keskiviikkona 11.4. klo 10-12 TeliaSoneran pääkonttorissa Stureplanilla Tukholmassa. Ilmoittautuminen tiistaihin 10.4. mennessä TeliaSoneran Suomen lehdistöpalveluun, puh. 02040 60235.

TeliaSonera on vuoden 2007 Eurovision laulukilpailun pääyhteistyökumppani. Pääyhteistyökumppanina TeliaSoneralla on Euroviisutapahtumien kaikki eurooppalaiset tapahtuma-, markkinointi-, media- ja uusmediaoikeudet. Helsingissä järjestettäviä 52. Euroviisuja isännöi YLE. Kilpailulähetyksiin sisältyy kaksi viikon kuluessa lähetettävää suoraa TV-ohjelmaa: semifinaali 10.5. ja finaali 12.5.2007. Vuoden 2006 Euroviisut Ateenassa voitti Suomea edustanut Lordi.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: