Hyötypalvelut asiakkaiden testissä

Sonera Best Developer -kilpailulla etsitään tänä vuonna uusia innovatiivisia matkapuhelinpalveluja hyötykäyttöön ja arjen avuksi. Sovellukset ja palvelut ovat asiakkaiden testattavina 1.12.2004 – 15.1.2005 välisenä aikana Soneran wap-sivuilla ja internetissä.

TeliaSonera Finland järjesti viime vuonna matkapuhelinpalveluiden sovelluskehittäjille Sonera Best Developer -kilpailun, jonka satoa olivat erityisesti kiinnostavat ajanvietepalvelut ja näyttävät mobiilipelit. Tänä vuonna kilpailu järjestetään yhteistyössä Nokian, TietoEnatorin ja Accenturen kanssa ja sen teemana on hyötypalvelut. Tämän vuoden kilpailuun ilmoittautui määräaikaan mennessä lähes kolmekymmentä kilpailutyötä. Kaikki kilpailuun mukaan hyväksytyt palvelut (joko wap-palveluja tai ladattavia sovelluksia) ovat Soneran matkapuhelinasiakkaiden kokeiltavana ja arvosteltavana joulukuun alusta alkaen Soneran wap-valikossa osoitteessa wap.soneraplaza.fi > hyöty. Tarjolla on käytännön vinkkejä ja yleissivistystä, kuten vieraiden kielten sanaston harjoitteluohjelma sekä sovellukset kulujen seurantaan, asunnon hankintaan ja sisustamiseen. Kokeilla voi myös uudenlaista sääpalvelua tai palvelua joka helpottaa uusien sovellusten lataamista matkapuhelimelle. Wap-palvelujen käytöstä ja kilpailusovellusten latauksesta veloitetaan Soneran voimassa olevan hinnaston mukainen tiedonsiirtomaksu. Sovellusten käyttö on pääosin maksutonta, mutta mikäli sovellus hyödyntää käytettäessä tiedonsiirtoa on tiedonsiirto maksullinen. Kilpailutyön suosio asiakkaiden keskuudessa on yksi kilpailun voittokriteereistä, joten kokeilujakson aikana kerätään asiakaspalautetta ja tietoa kilpailutöiden latausmääristä. Kilpailutöitä voi arvostella wap-sivuilla olevan palautelinkin lisäksi internetissä osoitteessa www.sonera.fi/wapkisa. Asiakkaiden antaman palautteen lisäksi kilpailun järjestävien yritysten asiantuntijoista koostuva raati arvioi muun muassa kilpailutyön toteutusta ja käytettävyyttä sekä soveltuvuutta tarkoitukseensa. Sonera Best Developer 2004 -kilpailu huipentuu helmikuussa 2005 järjestettävään tapahtumaan, jossa voittajat palkitaan. Pääpalkintona on matka GSM World Congressiin Cannesiin helmikuussa 2005. Lisäksi kaikkien kilpailutöitä äänestäneiden kesken arvotaan uusi Soneran palveluilla vahvistettu Nokia 6630-puhelin. Puhelimessa on valmiina muun muassa Soneran yhteysasetukset, valmiita linkkejä ja valikkonäppäin, josta pääsee suoraan palveluihin. Sonera Best Developer 2004 –kilpailuun osallistuneet palvelut toimivat lähes kaikissa värinäytöllisissä puhelimissa, mutta palvelujen laatu on riippuvainen päätelaitteen ominaisuuksista. Kilpailutyöt löytyvät Soneran wap-valikosta osoitteesta wap.soneraplaza.fi > hyöty. Kilpailutöiden kokeilu ei vaadi asiakkaalta erillistä rekisteröitymistä, vaan ne ovat kaikkien Soneran matkapuhelinasiakkaiden käytössä. Kokeilukäytöstä ei veloiteta kytkentä- eikä kuukausimaksuja. Sovellusten lataaminen ja wap-palvelujen käyttö maksaa tiedonsiirron verran. Lisätietoja: Johtaja Juhani Kivikangas, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 040 5561228 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com