Jääkiekon SM-liiga näkyy Soneran asiakkailla

Sonera ja URHOtv-kanava ovat tehneet sopimuksen kanavan jakelusta Soneran 170 000 kaapelitelevisioasiakkaalle. Lisäksi mm. jääkiekon SM-liigan ottelut kaudella 2009-2010 lähettävä URHOtv on saatavilla Sonera Laajakaista TV:n kautta yli 200 000 kotitalouteen Suomessa.

Torstaina 10.9.2009 alkava jääkiekon SM-liiga on nähtävissä Soneran kaapelitelevision kautta. Soneran kaapelitelevisioasiakkaat voivat torstaista alkaen ostaa mm. SM-liigan otteluita lähettävän maksullisen URHOtv:n. Kanavan hinta on 9,95 euroa kuukaudessa koko kaudelta niille asiakkaille, jotka tilaavat kanavan ennen joulukuun loppua. Tämän jälkeen tehdyt tilaukset maksavat 14,95 euroa kuukaudessa. Kanavan katsominen edellyttää maksukorttia, jonka voi aktivoida Soneran asiakaspalvelun kautta. Maksukortin voi hankkia myös Soneran jälleenmyyjiltä. Soneran kaapelitelevisio on saatavilla seuraavilla yli 60 paikkakunnalla Suomessa mm. Porvoossa, Hyvinkäällä, Lappeenrannassa, Rovaniemellä, Varkaudessa, Kemissä, Torniossa, Imatralla, Kouvolassa ja Valkeakoskella. Näiden paikkakuntien lisäksi URHOtv on saatavilla samoin ehdoin myös Sonera Laajakaista TV:n kautta mm. seuraavilla paikkakunnilla: Helsinki, Espoo, Vantaa, Kirkkonummi, Kerava, Kauniainen, Hyvinkää, Turku, Tampere ja Oulu. Tällä hetkellä Sonera Laajakaista TV on saatavissa yli 200 000 kotitalouteen Suomessa. Sonera on investoinut viime vuosina erittäin paljon nopeisiin laajakaistayhteyksiin. Tällä hetkellä Sonera pystyy tarjoamaan 100 Mb/s:n siirtonopeuden noin 400 000 kotitalouteen. Soneran televisioliiketoiminnasta vastaavan johtaja Jussi Salmisen mukaan URHOtv on hyvä esimerki siitä, millaisia sisältöjä kuluttajat haluavat ostaa kaapelitelevision kautta erilliskanavina ja millaisia sisältöjä voidaan kätevästi jakaa verkon yli kaapeliverkkojen ulkopuolella, mikäli laajakaistan siirtonopeus on riittävä. Salmisen mukaan Sonera tulee jatkossa panostamaan erittäin paljon juuri laajakaistatelevision saatavuuden laajentamiseen. ”Olemme jo nyt markkinajohtaja nopeissa yhteyksissä ja tavoitteenamme on tarjota televisiota laajakaistan kautta vähintään 50 %:iin Suomen kotitalouksista ensi vuoden aikana.” _____________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: TeliaSonera, Johtaja Jussi Salminen +358 40 8345818

Avainsanat: