Kahteen puhelimeen yksi yhteinen numero

Sonera tuo 1.2.2006 ensimmäisenä Suomessa markkinoille Multi-SIM -palvelun, jonka avulla asiakas voi käyttää samaa matkapuhelinnumeroa kahdessa eri puhelimessa – ilman SIM-kortin siirtämistä puhelimesta toiseen. Numero näkyy myös puhelun tai tekstiviestin vastaanottajalle samana – riippumatta siitä, käyttääkö pääliittymää vai rinnakkaiskorttia.

Sonera Multi-SIM palvelussa asiakas voi ottaa matkapuhelinliittymäänsä rinnakkaiskortin, jotka molemmat toimivat samalla puhelinnumerolla. Käytännössä tämä tarkoittaa, että asiakkaalla on kaksi SIM-korttia, jotka hän voi asettaa puhelimiinsa: toisen esimerkiksi päivällä käytössä olevaan kommunikaattoriin ja toisen illalla pienempään ja ketterämpään puhelimeen. Multi-SIM -palvelu varmistaa, että palvelun käyttäjä on tavoitettavissa käytössä olevasta puhelimesta riippumatta, sillä sekä pääliittymä että rinnakkaiskortti hälyttävät samanaikaisesti. ”Nyt voikin huolettaa ottaa käyttöön erilaisia puhelimia, eri tilanteita varten. Erityisesti palvelusta on hyötyä asiakkaille, jotka ovat paljon reissun päällä ja joilla on autossa kiinteä matkapuhelin. Heidän ei tarvitse huolehtia puhelimesta, sillä samalla numerolla tavoittaa niin autosta kuin toisestakin käytössä olevasta matkapuhelimesta. Tärkeää on myös se, että vastaanottaja näkee puhelun tulevan samasta, tutusta numerosta, riippumatta siitä, käyttääkö soittaja pääliittymää vai rinnakkaiskorttia”, kertoo johtaja Pasi Mehtonen TeliaSonera Finlandista. Multi-SIM-palvelun avulla asiakas voi sekä pääliittymällä että rinnakkaiskortilla puhua ja lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä sekä kotimaassa että ulkomailla. MMS-viestit toimivat vain pääliittymää käytettäessä. Asiakas saa vain yhden matkapuhelinlaskun, jossa on eriteltynä sekä pääliittymän että rinnakkaiskortin käytöstä syntyneet kustannukset. Multi-SIM-palvelun voi tilata Soneran internetsivujen tai asiakaspalvelun kautta sekä Sonera Kauppiaalta. Palvelun voi kytkeä lähes kaikkiin Soneran liittymiin (ei Sonera Max- Easy-, eikä zeroforty-liittymiin). Palvelun kytkentämaksu on 3,90 € ja kuukausimaksu 3,90 €/kk (sis. ALV). Puhelu- ja tekstiviestihinnat määräytyvät pääliittymän mukaisesti. Palveluun voi tutustua internet-osoitteessa www.sonera.fi/multisim Lisätietoja: Pasi Mehtonen, johtaja, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 040 7171370 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com