Myllykoskelle kansainvälinen tietoliikenneverkko TeliaSoneralta

Myllykoski Oyj ja TeliaSonera ovat tehneet monivuotisen yhteistyösopimuksen kaikki Myllykosken paperitehtaat ja myyntikonttorit kattavasta tietoliikenneverkosta. TeliaSoneran DataNet-verkko tulee ulottumaan kuuteentoista maahan. Sopimus sisältää myös Suomen toimipisteiden puhepalvelut.

”Yleinen verkon suorituskyvyn parantaminen, luotettavuus, palvelujen kattavuus ja kustannustehokkuus olivat avainasioita asettaessamme tarjouskilpailussa tavoitteita tietoliikennetoimittajallemme. TeliaSoneran tarjous täytti parhaiten kaikki kriteerimme", sanoo tietohallintojohtaja Vesa Erolainen Myllykoski Oyj:stä
Maailman suurimpiin painopaperien valmistajiin kuuluva Myllykoski saa uuden verkon käyttöönsä vuoden loppuun mennessä. Verkko käsittää yhdeksän tuotantolaitosta (Suomi, Saksa, Sveitsi ja Yhdysvallat) sekä kuusitoista myyntikonttoria ympäri Eurooppaa.

_____________________________________________
TeliaSonera, johtaja Tuomo Merentie, Business Services Finland
puh. 040 8310554, sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com

MYLLYKOSKI on perheomistuksessa oleva kansainvälinen paperiteollisuusyhtiö, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Saksassa, Sveitsissä ja Yhdysvalloissa, ja jolla on lisäksi maailmanlaajuinen myyntiverkosto. Yrityksen suomalaiset juuret ulottuvat vuoteen 1892. MYLLYKOSKI valmistaa puupitoisia päällystämättömiä ja päällystettyjä painopapereita sekä sanomalehtipaperia, jota myydään julkaisijoille, painotaloille ja jälleenmyyjille kaikkialla maailmassa. MYLLYKOSKI on yksi maailman suurimmista painopapereiden tuottajista. Myllykosken yhdeksän paperitehtaan kokonaiskapasiteetti on vuosittain 3 miljoonaa tonnia paperia, mukaan lukien yhteistyökumppani Rhein Papier GmbH, jonka osa Plattling Papier on. MYLLYKOSKI työllistää noin 3 300 henkilöä. MYLLYKOSKI tunnetaan edelläkävijänä uusien teknologioiden käytössä ja kierrätyskuitu-pohjaisten paperien valmistuksessa. Kaikilla Myllykosken Euroopan tehtailla on ISO 14001 -ympäristösertifiointi. Myllykosken visiona on olla merkittävä painopaperibrändi, joka tunnetaan luovuudestaan ja myönteisistä liiketoimintaratkaisuistaan.