Posten Norden valitsi TeliaSoneran

Yksi viime vuosien suurimmista viestintäalan kilpailutuksista Pohjoismaissa ratkesi, kun Posten Norden valitsi TeliaSoneran toimittajakseen. Sopimus on nelivuotinen ja arvoltaan noin 320 milj. Ruotsin kruunua.

- Etsimme yhteistyökumppaneita, joilla on vahva asema Pohjoismassa, laadukkaat ja turvalliset verkot ja palvelut sekä näkemys siitä, miten viestintäratkaisuilla voidaan vahvistaa toimintaamme. Pohjoismaisista toimittajista TeliaSonera täytti korkeat vaatimuksemme puhepalvelujen osalta, kertoo Joss Delissen, Posten Nordenin tietohallintojohtaja.

Sopimus sisältää internetpuhelut, puhelut kiinteässä verkossa ja matkaviestinverkossa sekä puhelinlaitteiden hankinnan. Posten Nordenilla on nyt noin 10 000 kiinteän verkon liittymää/alaliittymää ja noin 35 000 matkaviestinliittymää/-alaliittymää. Sopimus kattaa Posten Nordenin toiminnot Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa.

- Olen ylpeä tästä luottamuksenosoituksesta ja iloinen, että saamme olla mukana parantamassa Posten Nordenin kustannustehokkuutta ja toimintavarmuutta. Tämä on yksi hienoimpia mahdollisia osoituksia siitä, että TeliaSonera on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tarjoaja, toteaa Sverker Hannervall, TeliaSonera Business Services -divisioonan johtaja.

Lisätietoja:  TeliaSonera AB lehdistöpalvelu  +46 (0)771 77 58 30

Posten Norden muodostui kun Post Danmark A/S ja Posten AB yhdistyivät. Konserni tarjoaa viestintä- ja logistiikkaratkaisuja Pohjoismaissa ja Pohjoismaihin liittyen. Konsernin liikevaihto on noin 42 mrd. Ruotsin kruunua, ja työntekijöitä on runsaat 40 000. Konsernin liiketoiminta-alueet ovat Breve Danmark, Meddelande Sverige ja Logistics and Information logistics. Konsernin emoyhtiö on ruotsalainen osakeyhtiö, ja pääkonttori sijaitsee Ruotsin Solnassa. Lisätietoja Posten Nordenista: www.postennorden.se.

TeliaSonera tarjoaa verkkoyhteyksiä ja televiestintäpalveluja Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla – Venäjä ja Turkki mukaan lukien – sekä Espanjassa. TeliaSoneran palvelut auttavat ihmisiä ja yrityksiä viestimään helposti, tehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Yhtiön tavoitteena on olla kaikilla markkinoillaan suurin tai toiseksi suurin operaattori tarjoamansa parhaan asiakaskokemuksen ja korkealaatuisten verkkojen sekä kustannustehokkaan toimintansa ansiosta. TeliaSonera on myös Euroopan johtava tukkumyyntitoimittaja kokonaan omistamansa kansainvälisen verkon kautta. Vuonna 2010 TeliaSoneran liikevaihto oli 107 mrd. kruunua, käyttökate 37,7 mrd. kruunua ja osakekohtainen tulos 4,73 kruunua. TeliaSoneran osake noteerataan NASDAQ OMX:ssä Tukholmassa ja Helsingissä. Lue lisää osoitteesta: www.teliasonera.fi.: www.teliasonera.fi.