Raaseporin kaupunki siirtyy Soneran puhepalveluihin

TeliaSonera Finland ja Raaseporin kaupunki ovat allekirjoittaneet kilpailutuksen jälkeen kolmevuotisen sopimuksen puhepalveluiden toimittamisesta uuden Raaseporin kaupungin käyttöön. Sopimukseen sisältyy optio jatkaa sopimusta yhdellä vuodella. Sopimuksen arvo on 800.000 euroa. Palvelukokonaisuuden keskeinen tehtävä on varmistaa puheviestinnän toiminta Raaseporin aloittaessa ensi vuoden alussa.

Sopimuksen mukaan Sonera toimittaa ratkaisukokonaisuuden palveluperiaatteella kiinteää kuukausimaksua vastaan. Yritysasiakkaiden laajan suosion jo saavuttanut ratkaisupaketti sisältää mm. mobiilit ja kiinteät puheliittymät, yritysnumeron, vaihdepalvelun ja vaihteen, johon myös matkapuhelimet on integroitu helposti hallittavaksi kokonaisuudeksi. Uusi palvelukokonaisuus on käyttövalmis viimeistään 1.1.2009.

Palveluratkaisu perustuu avoimeen IP-maailmaan ja mobiliteettiin johtavaan kehityspolkuun. Palveluiden käyttöönotto ei edellytä kaupungilta investointeja, vaan toiminnallisuudet ovat palveluna ostamisen myötä kaupungin käytössä koko sopimuskauden ajan.

”Soneran ratkaisun keskeinen tehtävä on varmistaa puheviestinnän toiminta, kun uusi organisaatio aloittaa toimintansa Tammisaaren, Karjaan ja Pohjan yhdistyessä Raaseporin kaupungiksi ensi vuoden alusta alkaen. Palvelukokonaisuutta rakennettaessa toimintaamme ohjasi Raaseporin kaupungin vahva halu saada aikaan kustannustehokas, helposti hallittava puheviestinnän ratkaisu, joka laajenee joustavasti myös tuleville viestinnän kehittämistarpeille”, sanoo TeliaSoneran Suomen yritysmyynnistä vastaava johtaja Batu Karasar.

”Raaseporin kaupungille koituu puhepalveluiden kilpailutuksen kautta huomattavaa taloudellista etua: sopimuskauden aikana säästyy rahaa noin 200 000 euroa. Lisäksi uusi Raaseporin kaupunki saa selvästi paremman puhepalvelujen kokonaisuuden kuin mitä nykyisillä kuntayhteisöillä on käytössään. Nyt meillä on vaihdepalvelujen lisäksi kokonaisuuteen integroituina myös kalenteripalvelut, laajemmat mobiilipalvelut, tekstiviestipalvelut ja asiakaspalvelua kohentavat tavoitettavuuspalvelut. Kaikki tämä näkyy kuntalaisille aiempaa parempana palveluna ja edistää myös uuden Raaseporin sisäistä viestintää”, toteaa kaupunginkamreeri Thomas Karlsson.

TeliaSonera Finland: Esa Salo, aluejohtaja, puhelin 040 302 2372, sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Raasepori: Thomas Karlsson, kaupunginkamreeri, puhelin 0400 477 649, sähköposti: etunimi.sukunimi@raseborg.fi
_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: