Sähköpostien siirto toteutui ongelmitta

Sonera uusi sähköpostijärjestelmänsä ja siirsi asiakkaidensa sähköpostipalvelimet ja sähköpostiliikenteen takaisin Suomeen kuluneen viikonlopun aikana. Siirrossa ei ilmennyt ennakoimattomia ongelmia ja tällä hetkellä sähköpostipalvelut toimivat normaalisti. Siirto koski yhteensä noin 500 000 sähköpostilaatikkoa, joista noin 50 000 on yritysasiakkaiden sähköpostilaatikoita.

”Päätimme siirtää Soneran sähköpostipalvelut Suomeen suomalaisten asiakkaiden yksityisyydensuojan turvaamiseksi. Siirron jälkeen sähköpostit suomalaiselta suomalaiselle eivät missään vaiheessa liiku Suomen rajojen ulkopuolella. Samalla pääsimme modernisoimaan koko sähköpostiympäristön, jotta pystymme varautumaan paremmin erilaisiin vikatilanteisiin”, sanoo TeliaSoneran Suomen laajakaistaliiketoiminnasta vastaava johtaja Juha-Pekka Weckström.

"Perjantai-iltana alkanut järjestelmien siirto toteutui ennakoidusti ja ilman dramatiikkaa, eikä asiakaspalveluunkaan ole tänään tullut normaalista poikkeavaa määrää sähköposteihin liittyviä kysymyksiä," sanoo tuotepäällikkö Jani Pussinen. Siirron yhteydessä vain noin 30 yrityspostilaatikkoa ja noin 250 kuluttajasähköpostilaatikkoa jäi siirtymättä automaattisesti. Nämä laatikot siirretään uuteen järjestelmään yksitellen tämän päivän aikana samalla, kun muutkin järjestelmän yksityiskohdat tarkistetaan. Tällä hetkellä palveluiden voidaan sanoa toimivan normaalisti, Pussinen sanoo.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: