Sipoon kunta uudistaa puhelinjärjestelmänsä

TeliaSonera Finland ja Sipoon kunta ovat allekirjoittaneet viisivuotisen sopimuksen uuden laajan puhelinpalvelujen kokonaisuuden toimittamisesta. Uudet palvelut otetaan käyttöön 15.6.2009.

Soneran toimittama viestintäratkaisu yhdistää asiakaspalvelun, välitysjärjestelmän, vaihteenhoitajan informaatiojärjestelmän, älyverkon numeroinnin sekä voip- ja matkapuhelinliittymät yhdeksi viestintäkokonaisuudeksi. Sopimuksen myötä Sipoon kunta alkaa uudistaa puhelinkulttuuriaan. Sipoo ottaa ensimmäisten kuntien joukossa käyttöön kuntaorganisaation monikanavaisen contact-center –asiakaspalvelujärjestelmän. Myös tavoitettavuuspalvelut ja yhden puhelimen malli sisältyvät ratkaisukokonaisuuteen. Yksi Sipoo –tavoitettavuusajattelu varmistaa nopeat ja tehokkaat kunnan puhelinpalvelut niin asukkaille kuin yrityksille. Contact centerin avulla esimerkiksi terveystoimessa soittopyyntö tallentuu suoraan tietokoneelle ja mahdollistaa takaisinsoiton ajanvarauksen ruuhkatilanteissa. Kaikilla kunnan palveluksessa olevilla tulee pääsääntöisesti olemaan käytössään yksi puhelin, joko matkapuhelin tai Sipoon kunnan dataverkkoa hyödyntävä voip-puhelin. ”Kilpailutuksen valintaperusteet olivat tarjotun ratkaisun toiminnallisuus, toimittajan laatu ja hinta. Halusimme uutta viestintäteknologiaa tavoitettavuuden ja asiakaspalvelun parantamiseksi”, kertoo Sipoon kunnansihteeri Peter Stenvall. ”Sipoon kunnassa uuden puhelinkulttuurin avainkohtia on monikanavaisuus. Matkapuhelimet ovat osa kunnan puhelinvaihdetta. Myös muita kanavia, kuten sähköpostia, faxia ja tekstiviestejä, voidaan hyödyntää entistä tehokkaammin kunnan viestinnässä, mikä parantaa kuntalaisten palvelua”, sanoo asiakkuusjohtaja Esa Salo TeliaSonerasta. Uusia 3G-tukiasemia Boxiin ja Söderkullaan kesällä Uudistusta tukevat myös Boxissa ja Söderkullassa kesän aikana käyttöön otettavat Soneran 3G-verkon uudet tukiasemat. Niiden myötä 3G-verkon kuuluvuus näillä alueilla paranee kunnan asukkaille ja yrityksille. Sipoon puhelinvaihteen numero säilyy samana, alanumeroissa tapahtuu jonkin verran muutoksia. Sipoo tiedottaa numeromuutoksista 11.6.2009 virallisissa ilmoituslehdissään Sipoon Sanomissa ja Borgåbladetissa sekä internetsivustollaan osoitteessa www.sipoo.fi Lisätietoja: TeliaSonera Finland: asiakkuusjohtaja Esa.Salo, puhelin 040 302 2372; sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com Sipoon kunta: kunnansihteeri Peter Stenvall, puhelin 050 329 9459; sähköposti: etunimi.sukunimi@sipoo.fi Sipoo on kaksikielinen kunta Helsingin itäpuolella. Sen maapinta-ala on 340 km ja asukasluku noin 18 000. Kunnan pääelinkeinoalat ovat palvelut, kauppa ja teollisuus. Kunnan keskus Nikkilä sijaitsee Keski-Sipoossa. Lue lisää osoitteesta www.sipoo.fi