Sonera jatkaa urheilijayhteistyötään

Sonera jatkaa sponsorointimallinsa mukaista yhteistyötä huippu-urheilijoiden ja heidän muodostamiensa verkostojen kanssa. Yhteistyön piirissä jatkavat juoksija Johanna Manninen, kymmenottelija Jaakko Ojaniemi, Markus Pöyhönen ja aktiiviuransa lopettanut kolmiloikkaaja Heli Koivula-Kruger. Uutena huippu-urheilijana verkostossa aloittaa purjehtija Sari Multala. Yhteistyösopimus on jatkoa Soneran vuonna 2003 julkistetulle urheilijayhteistyölle, joka yhdisti huippu-urheilijan, nuoret lupaavat urheilijat, valmentajat ja managerit/huoltajat yhdeksi verkostoksi. Sopimukset ovat voimassa vuoden 2008 loppuun saakka. Yhteistyö kulkee nimellä Team Sonera, jonka jäseniä kaikki verkoston jäsenet ovat.

”Olemme olleet hyvin tyytyväisiä yhteistyöhömme yleisurheilijoiden kanssa. On ollut hienoa huomata, miten hyvin huippu-urheilijat ovat tukeneet nuoria urheilijoita ja kehittäneet samalla myös omaa lajiaan. Koemme, että yritysten tulisi ottaa pitkäjänteinen vastuu urheilijan kehittymisestä. Sonera haluaa tämän sopimuksen myötä jatkaa suomalaisen urheilun kokonaisvaltaista kehittämistä”, toteaa TeliaSonera Finlandin johtaja (COO) Esa Korvenmaa. Team Sonera yhdistää huippu-urheilijat ja nuoret lupaukset Team Sonera nuorille urheilijalupauksille halutaan tarjota mahdollisuus tutustua syvällisemmin huippu-urheilijan elämään ja saada tukea omaa uraa koskeville päätöksille. Koivula-Krugerilla, Mannisella, Ojaniemellä, Pöyhösellä ja Multalalla on kullakin verkosto edustamiensa lajien neljän nuoren, lupaavan urheilijan kanssa. Sonera on tehnyt yhteistyösopimukset vuoden 2008 loppuun saakka myös näiden 17 nuoren urheilijalupauksen kanssa. Nuoret on valittu ohjelmaan yhteistyössä valmentajien ja liiton lajipäälliköiden kanssa. Sopimuksia jatketaan myös valmentajien ja managerien/huoltajien kanssa. Uutena lisänä Team Sonera tulee eri alojen ammattilaisista koottu asiantuntijatiimi. Tiimi on koottu yhteistyössä Suomen Olympiakomitean kanssa. Asiantuntijatiimissä on mukana lääkäri, opinto-ohjaaja, ura- ja työelämäkonsultti, henkinen valmentaja ja fysioterapeutti. Ryhmässä toimii myös asiantuntija, joka opastaa urheilijoita yritysten ja muiden yhteistyökumppanien kanssa toimimisessa. Tavoitteena on tukea kaikkia Team Soneran jäseniä yltämään entistä parempiin tuloksiin niin urheilusuorituksissa kuin muussakin elämässään. Lisätietoja: Esa Korvenmaa, johtaja (COO), TeliaSonera Finland puh. 02040 21000 sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Team Soneran jäsenet: Pikajuoksijat, miehet/Sprinters, men Markus Pöyhönen 1978 Jarkko Ruostekivi 1975 Visa Hongisto 1987 Teppo Heimo 1984 Markus Tuomela 1984 Ottelijat/Decathlon & Heptathlon Jaakko Ojaniemi 1980 Sami Itani 1987 Ville Mylläri 1985 Lassi Raunio 1983 Elisa Kirvesniemi 1985 Purjehtijat Sari Multala 1978 Teemu Rantanen 1989 Tapio Nirkko 1984 Jasmine Lehtonen 1989 Pikajuoksija, naiset/Sprinters, women Johanna Manninen 1980 Elisa Hakamäki 1985 Elina Korjansalo 1984 Sari Keskitalo 1985 Hyppääjät/loikkaja, Triple jumpers and long-jumpers, women Heli Kruger 1975 Irina Pekkola 1985 Annina Linholm 1983 Elina Sorsa 1985 Team Sonera valmennuksen johtaja/Trainer Mika Lehtimäki Asiantuntijatiimi Olympiakomitea-yhteistyön kautta Opinto-ohjaajaTuuli Merkikoski-Silius Ura- ja työelämäkonsulttiVirpi Ojakangas-Palmunen/Adecco Henkinen valmentaja Juri Hanin OMT-Fysioterapeutta Jari Malinen Viestintä- ja markkinointiasiantuntija Jari Elo Lääkäri Tommi Vasankari