Sonera nopeuttaa laajakaistan avaamista ja lisää palveluja

Sonera lyhentää laajakaistaliittymän toimitusaikoja tehotoimin. Uusimpana keinona asiakkaille tarjotaan yhden työpäivän kestävää pika-avausta. Sonera lisää loppuvuoden aikana asiakaspalveluhenkilöstöä sadalla hengellä, ja nopeuttaa laajakaistan toimituksia myös uudistamalla toimitusprosessia. Myös uudet laajakaista-PC-paketit helpottavat entisestään Soneran laajakaistan hankkimista.

Sonera ADSL-laajakaistan pika-avaus on mahdollista saada 125 paikkakunnalla ympäri maata. Pika-avauksen voi tilata Soneran palveluita myyvistä myymälöistä ja Soneran asiakaspalvelusta.

Pika-avauksen voi tilata, jos asiakkaalla on tavallinen lankapuhelinliittymä, eikä toisen operaattorin laajakaistaa käytössään. Pika-avaus voidaan toimittaa seuraavana työpäivänä, jos tilaus on tehty ennen klo 12:ta. Sen jälkeen myydyissä tilauksissa toimitus siirtyy seuraavaksi arkipäiväksi. Pika-avauksen hinta on 25 euroa.

Erityishuomio kodin laitteisiin ja viihdepalveluihin

Sonera on halunnut tehdä asiakkaille laajakaistan hankinnan mahdollisimman helpoksi myös paketoimalla tietokoneen ja laajakaistan yhteen. Asiakkaalla on valittavana kolme tietokonemallia: mobiilidataominaisuuksin varustettu kannettava, pöytäkone litteällä näytöllä ja olohuoneen viihdekeskus MediaCenter-tietokone. Laitepakettisopimus on kolmen vuoden mittainen ja omistusoikeus laitteeseen syntyy asiakkaalle heti. Pakettien hinnat vaihtelevat tietokoneen mukaan 19,90-44,90 euroa/kk. Liittymänopeuden asiakas valitsee käyttötarpeensa ja saatavuuden mukaan.

Suuri osa Soneran asiakkaista on jo valinnut vähintään 1 megabitin nopeuden, jota tarvitaan esimerkiksi elokuvien katselussa. Yhtiö on tuonut markkinoille nopeisiin kuituyhteyksiin perustuvat laajakaistayhteydet, ja palvelutarjontaa suunnataan tulevaisuudessa erityisesti nopeita yhteyksiä hyödyntäviin palveluihin. Vuokraelokuvia on ollut nähtävissä jo jonkin aikaa tietokoneella tai tv-ruudusta, ja uusimpana palveluna on tarjolla WarnerBros-yhtiöiden elokuvien lataaminen omaksi. Tuttujen menestyselokuvien lisäksi saatavissa on ensi kertaa myös huippu-uutuuksia samanaikaisesti, kun ne tulevat DVD:nä myyntiin kauppoihin.

”Elokuvien lataus on tärkeä lisä viihdepalveluihimme. Sonera on pitkään tehnyt johdonmukaista työtä voidakseen tarjota markkinoiden kattavimman laajakaistapalveluiden valikoiman. Muita palvelujamme ovat lastenohjelmat, matkailu, urheilu, muoti, musiikki ja karaoke. Valikoima täydentyy asiakkaiden kiinnostuksen mukaan,” sanoo myynti- ja markkinointijohtaja Seppo Hakanen TeliaSonera Finlandista.

Lisätietoja: myynti- ja markkinointijohtaja Seppo Hakanen TeliaSonera Finland, puh. 040 842 1848, e-mail: etunimi.sukunimi@auria.fi

Paikkakunnat, jotka ovat pika-avauspalvelun piirissä.
Alavus, Anjalankoski, Aura, Elimäki, Enonkoski, Haapajärvi, Hamina, Hanko, Haukivuori, Hausjärvi, Hirvensalmi, Honkajoki, Hyvinkää, Ii, Iitti, Ilomantsi, Imatra, Joensuu, Joutsa, Joutseno, Juankoski, Jurva, Juuka, Juva, Jämijärvi, Jämsä, Jämsänkoski, Kaarina, Kajaani, Kangasniemi, Karvia, Kaskinen, Kauhajoki, Kemi, Kestilä, Kesälahti, Keuruu, Kiiminki, Kitee, Kiuruvesi, Kokemäki, Korpilahti, Korsnäs, Kouvola, Kristiinankaupunki, Kuhmalahti, Kuortane, Kuusamo, Kuusankoski, Kärsämäki, Lapinlahti, Lappajärvi, Lappeenranta, Laukaa, Lavia, Leppävirta, Lieksa, Liperi, Loimaa, Loppi, Luumäki, Luvia, Merikarvia, Miehikkälä, Mikkeli, Mäntsälä, Mäntyharju, Noormarkku, Nurmes, Närpiö, Padasjoki, Parikkala, Pertunmaa, Petäjävesi, Pieksämäki, Pieksänmaa, Piippola, Polvijärvi, Pomarkku, Pori, Porvoo, Pudasjärvi, Pulkkila, Punkaharju, Puumala, Pyhtää, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Pyhäselkä, Pälkäne, Rautjärvi, Reisjärvi, Ristiina, Rovaniemi, Ruokolahti, Rääkkylä, Saarijärvi, Savitaipale, Siikainen, Sonkajärvi, Sulkava, Suolahti, Suonenjoki, Taipalsaari, Taivalkoski, Tammisaari, Teuva, Tohmajärvi, Toijala, Toivakka, Tornio, Turku, Tuusniemi, Töysä, Valkeakoski, Valkeala, Valtimo, Varkaus, Vieremä, Viiala, Viitasaari, Virolahti, Ylikiiminki, Ähtäri, Äänekoski.