Sonera ostaa Päämiehen

TeliaSonera Finland Oyj ostaa 50,4 % Päämies-kauppiaat Oy:n osakkeista. Ketjusta tulee TSF:n kokonaan omistama tytäryhtiö.

TeliaSonera Finland ostaa 50,4 % Päämies-kauppiaat Oy:n osakkeista yhtiön muilta omistajilta ja nostaa näin omistuksensa sataan prosenttiin aikaisemmasta 49,6 prosentista. Kaupan osapuolet ovat sopineet, että kaupan arvoa ei julkisteta. - Haluamme toimia lähellä asiakkaitamme ja tuoda palvelumme helposti ja asiantuntevasti tarjolle. Päätelaitteiden ja matkaviestintäpalveluiden paketoinnin myötä jakeluketjut ovat yhä tärkeämpi osa palvelukokonaisuutta. Järjestelyn myötä voimme kehittää jakeluketjujamme siten, että voimme tarjota mahdollisimman tehokkaasti parhaat palvelut asiakkaillemme, sanoo Kuluttajan mobiilipalvelut ja viihde –divisioonasta vastaava johtaja Esa Rautalinko TeliaSonera Finlandista. Päämies on viestintäratkaisuja kuluttaja- ja yritysasiakkaille tarjoava valtakunnallinen ketju, jolla on 48 myyntipistettä 30 paikkakunnalla. Päämies tarjoaa langattomaan viestintään ja laajakaistaan liittyviä päätelaitteita ja operaattoripalveluita sekä turvajärjestelmiä ja huolto- ja asennuspalveluita. Paamies-kauppiaat Oy:n liikevaihto vuonna 2005 oli 29,5 MEUR. Kaupan toteutuminen edellyttää vielä Kilpailuviraston hyväksyntää. Lisätietoja: TeliaSonera Finland Johtaja Esa Rautalinko, Kuluttajan mobiilipalvelut ja viihde, puh. 0400 740 997 Johtaja Tommi Kolehmainen, Myynti, Kuluttajan mobiilipalvelut ja viihde, puh. 040 302 2002 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com