Sonera pudottaa mobiilidatan hintoja Euroopassa yli 50 prosenttia

Soneran mobiilidatan eurooppalaiset verkkovierailuhinnat laskevat yli 50 %. Hinnat laskevat lähes kaikissa Euroopan maissa. Edullisempi verkkovierailuhinnoittelu tukee mobiilidatan voimakasta kasvua.

Huhtikuun 1. päivästä 2008 lähtien Soneran asiakkaiden on selvästi edullisempaa käyttää mobiilidataa Euroopassa matkustaessaan. Uusi verkkovierailuhinnoittelu otetaan aluksi käyttöön TeliaSoneran matkaviestinverkoissa Pohjoismaissa ja Baltiassa sekä valittujen muiden matkaviestinoperaattorien verkoissa Euroopan eri maissa. Useimmat hinnat laskevat noin 50 prosenttia.
Ensimmäisessä vaiheessa hinnanalennus koskee lähes 50 operaattoria 24 Euroopan maassa. Kuluttaja-asiakkaiden uusi hinta näissä verkoissa on vähintään 51 % aikaisempaa edullisempi. Yritysasiakkaiden hinta TeliaSoneran verkoissa Pohjoismaissa ja Baltiassa laskee 52 %.

”Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme selkeätä hintaryhmiin perustuvaa hinnoittelumallia, ja aiomme jatkaa datahintojen laskemista asteittain sitä mukaa, kun saamme neuvottelut uusien operaattorien kanssa päätökseen. Selkeä ja läpinäkyvä datahinnoittelu on avainasemassa liikkuvan laajakaistan voimakkaan kasvun jatkuessa, ja uskomme että hintojen laskeminen lisää liikkuvan laajakaistan ja internet-palvelujen käyttöä myös ulkomailla,” sanoo kaupallinen johtaja Pasi Mehtonen TeliaSoneran Suomen mobiilipalveluista.

TeliaSonera on neuvotellut aktiivisesti alhaisemmista tukkuhinnoista useiden eurooppalaisten operaattorien kanssa. Uuden hinnoittelun piiriin kuuluu ainakin yksi operaattori lähes jokaisesta Euroopan maasta. TeliaSonera jatkaa neuvotteluja operaattoreiden kanssa Euroopassa ja muualla maailmassa uuden hinnoittelumallin laajentamiseksi.

Uudet hinnat valittujen kumpaneiden verkoissa 1.4. alkaen:
Kuluttaja-asiakkaat: 0,18 euroa/50 kt (sis. alv)
Yritysasiakkaat
- TeliaSoneran verkoissa Pohjoismaissa ja Baltiassa: 0,12 euroa/50 kt (alv 0 %)
- Muissa uuden hinnoittelun piiriin kuuluvissa verkoissa: 0,15 euroa/50 kt (alv 0 %)

Lisätietoa verkkovierailusta: www.sonera.fi/matkalla.

Lisätietoja lehdistölle antaa: