”Sonera Rocks Emma” –yhteisö IRC-Galleriassa

Sonera on perustanut IRC-Galleriaan "Sonera Rocks Emma" –yhteisön, jossa on mahdollisuus osallistua Emma-gaalan tunnelmiin reaaliajassa. Tämä on ensimmäinen kerta kun IRC-Galleriassa nähdään suoraa interaktiivista videostream-lähetystä tapahtumasta. IRC-Galleria on Suomen suurin nuorten aikuisten verkkoyhteisö, jolla on lähes 0,5 miljoonaa rekisteröitynyttä jäsentä.

Emma-gaala järjestetään lauantaina 8.3. Helsingin Kulttuuritalolla. Tapahtuman virallinen varjolähetys nähdään suorana Soneran verkkoyhteisössä IRC-Galleriassa. Luvassa on materiaalia, jota ei televisiossa nähdä, esimerkiksi artistihaastatteluja ja tunnelmia backstagelta. Palveluun rekisteröityneet jäsenet voivat osallistua maksutta ohjelman tekoon reaaliajassa. "Televisio on yksisuuntainen media, jossa katsojilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa ohjelman kulkuun. IRC-Gallerian yhteisössä pääsemme lähemmäs oikeaa keikkakokemusta, jossa artistit ja yleisö kommunikoivat keskenään ", toteaa projektia vetävä Arto Mieskolainen Soneralta.

Varsinaista gaalalähetystä edeltävänä päivänä IRC-Galleriassa järjestetään Emma-gaalan interaktiiviset avajaiset, jolloin palvelun jäsenten on mahdollista keskustella artistien kanssa yhteisössä. "Sonera Rocks Emma" -yhteisössä on mahdollisuus tutustua artistien tuotantoon jo etukäteen.

Sonera on Emma-gaala 2008 virallinen pääyhteistyökumppani yhdessä Sony Ericssonin kanssa. Emma-musiikkipaketin ostajat saavat Sony Ericssonin W880i tai W200i –puhelimen mukana 10 suosituinta Emma-artistin kappaletta ja musiikkivideon, ja nopeimpien oli mahdollisuus saada liput Emma-gaalaan. Internetissä asiakkaat voivat suunnitella kannen Emma –kokoelma-cd-levylle. Kilpailun voittaja saa 20 kappaletta itse suunnittelemillaan kansilla kuvitettua levyä ja laitepalkintoja.

Kampanjasivut löydät osoitteesta www.sonera.fi/emma

Sulake Dynamoid on vuonna 2003 perustettu yritys, jonka päätuote on Internet-yhteisöpalvelu IRC-Galleria. Yritys työllistää 40 henkilöä. Sulake Dynamoid Oy on ollut keväästä 2007 alkaen osa Sulake Corporationia. IRC-Galleria on Suomen suurin nuorten aikuisten verkkoyhteisö, jolla on yli 470 000 rekisteröitynyttä jäsentä. Jäsenten keski-ikä on 20 vuotta ja heistä 60% on täysi-ikäisiä. Jäsenet käyttävät palvelua keskimäärin 18 tuntia kuukaudessa.

Lisätietoja lehdistölle antaa:

TeliaSonera Finland, Marketing Coordinator Arto Mieskolainen, puhelin 040 302 3311, sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Sulake Dynamoid Oy, Business Development Manager Teemu Savolainen,
puhelin 0400 701 294, sähköposti: etunimi.sukunimi@sulake.com