Sonera toimittaa Turvatiimi Oyj:lle laajan puhe- ja tietoliikenteen palveluratkaisun

TeliaSonera Finland Oyj ja Turvatiimi Oyj ovat allekirjoittaneet kolmivuotisen sopimuksen laajan viestintäratkaisun toimittamisesta palveluna Turvatiimin käyttöön. Sopimus kattaa puhepalvelut ja päätelaitteet sekä mittavan DataNet –pohjaisen tietoliikenneratkaisun.

Sopimuksen mukaan Sonera toimittaa Turvatiimille mobiilien puheliittymien ja päätelaitteiden lisäksi myös vaihdepalvelun, sähköpostin, Meridian-puhelinvaihteen hälytyskeskukseen sekä ulkoisen vaihteenhoidon. DataNet-pohjaiseen tietoliikenneratkaisuun sisältyvät myös lähiverkkojen hallinta ja Soneran Alerta -palvelut toimipisteiden sähköisten valvontajärjestelmien yhdistämiseen, etähallintaan ja automatisointiin.

”Turvatiimi valitsi yhden toimittajan, Soneran palvelukokonaisuuden. Tähän saakka olemme hankkineet puhe- ja tietoliikennepalveluita monelta toimittajalta ja halusimme siirtyä nyt uuteen, helpommin hallittavaan kokonaisuuteen”, sanoo Turvatiimi Oyj:n toimitusjohtaja Ismo Heikkonen.

”Toimimme verkkomaisesti eri puolilla Suomea ja päätöksentekomme on paikallista. Haluamme jatkossakin säilyttää toimipisteillämme paikalliset kasvot ja paikallisten olojen tuntemuksen, joka perustuu useimmissa tapauksissa syviin juuriimme toiminta-alueilla. Uskomme, että nyt Soneran kanssa tehty sopimus edistää koko verkkomme toimintaa asiakkaiden, yhteistyökumppaniemme ja organisaatiomme välillä sekä organisaatiomme sisällä”, sanoo toimitusjohtaja Ismo Heikkonen.

”Olemme iloisia saadessamme tuoda mukaan osaamisemme tukemaan johtavan kotimaisen turva-alan yrityksen, Turvatiimi Oyj:n tavoitetta parantaa palveluaan ja tuottavuuttaan. Esimerkkinä tästä ovat tavoitettavuutta edistävät puheviestinnän palvelumme, jossa Turvatiimin matkapuhelimet integroidaan kiinteäksi osaksi vaihderatkaisua saman välitystoiminnan piiriin”, sanoo johtaja Markku D. Järvinen TeliaSonera Finlandista.

TeliaSonera Finland Oyj, Markku Järvinen, johtaja, suuryritysasiakkaat, puhelin +358 (0)40 544 4113, sähköposti: etunimi.d.sukunimi@teliasonera.com
Turvatiimi Oyj, Talous- ja hallintojohtaja Markku Valpas, puhelin +358 (0)46 850 7841, sähköposti: etunimi.sukunimi@turvatiimi.com

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: