Sonera toimittaa Veikkaukselle Suomen suurimman IP-verkon

Veikkaus Oy ja TeliaSonera Finland Oyj ovat allekirjoittaneet sopimuksen IP-verkon toimittamisesta palveluna asiamiespisteiden pääteverkoksi Veikkauksen käyttöön. Sopimuksen kohteena oleva maanlaajuinen IP-verkko sisältää yli 3000 liittymää ja on kooltaan Suomen suurin. Sopimus on voimassa neljä vuotta. Uusi verkkopalvelu mahdollistaa Veikkauksen uusien pelipäätteiden käyttöönoton. Uudet pelipäätteet ja tietoliikenneverkko otetaan käyttöön kevään 2007 aikana. Toteutettava verkko korvaa nykyisin käytössä olevan verkon. Veikkauksen IP-verkko on suljettu verkko, jolle on asetettu erittäin korkeat tietoturvavaatimukset. Veikkaus edellyttää, että uusi verkko tarjoaa toimintavarmat ja turvalliset yhteydet asiamiespisteistä Veikkauksen keskusjärjestelmiin ja että verkko on kustannustehokas pitkälläkin tähtäimellä, kattaa koko maan ja mahdollistaa Veikkauksen tarpeiden toteuttamisen myös tulevaisuudessa. ”Valitsimme Soneran kumppaniksemme monista syistä. Veikkauksen kannalta on tärkeää, että IP-verkon toimittajalla on riittävästi teknistä osaamista ja resursseja pelipäätteiden tietoliikenneverkon toteuttamiseksi ja luotettavan ylläpidon hoitamiseksi”, sanoo tuotantojohtaja Esa Valtonen Veikkaus Oy:stä. ”TeliaSonera Finland on ollut Veikkauksen OnLine-verkon toimittajana sen alusta saakka. Meillä on hyviä kokemuksia myös edellisestä OnLine-tietoliikenneverkon uudistamisesta vuodelta 1997. Nyt solmittu sopimus on meille erittäin tärkeä. Haluammekin panostaa jälleen laatuun aivan erityisesti ja vastaamme määritellyistä palveluista ja palvelutasosta kokonaisvaltaisesti”, sanoo johtaja Timo Levoranta TeliaSonera Finlandista. Lisätietoja: TeliaSonera Finland Oyj Johtaja Timo Levoranta Puhelin: 040 500 2050 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Oy Veikkaus Ab Tuotantojohtaja Esa Valtonen Puhelin: 0400 801058. Sähköposti: etunimi.sukunimi@veikkaus.fi