Sonera toteuttaa huippunopean valokuituverkon YH-Yhtymä Länsi Oy:n asuntoihin

TeliaSonera Finland Oyj ja YH-Yhtymä Länsi Oy ovat sopineet YH-Yhtymä Länsi Oy:n ja sen tytäryhtiöiden sekä Pirkanmaan YH-Asunnot Oy:n omistuksessa olevien asuinkiinteistöjen varustamisesta jopa 100 Mbit/s yhteysnopeudet mahdollistavilla laajakaistayhteyksillä. Sopimus käsittää yli 6000 asuntoa, joista valtaosaan yhteydet toteutetaan valokuituyhteyksillä syyskuun 2008 loppuun mennessä.

Kaikki YH-Yhtymä Länsi Oy:n ja sen tytäryhtiöiden omistuksessa olevien kiinteistöjen asunnot varustetaan 1 Mbit/s perusnopeudella, joka sisältyy huoneistojen vuokraan. Asukkaat voivat lisäksi tilata itse erillistä maksua vastaan käyttöönsä lisänopeutta ja lisäpalveluita. Sisäverkosta riippuen liittymän maksiminopeus voi olla jopa 100 Mbit/s.

Sopimus kattaa lähes 200 kiinteistöä, joissa on yli 6000 asuntoa. Suurin osa kiinteistöistä sijaitsee Tampereella ja sen ympäristökunnissa Pirkkalassa, Lempäälässä, Ylöjärvellä, Nokialla ja Kangasalla. Kiinteistöjä on myös mm. Turussa, Raisiossa, Naantalissa, Porissa ja Vaasassa. Kaikki kiinteistöt kytketään Soneran laajakaistaverkkoon syyskuun 2008 loppuun mennessä.

”Tällä ratkaisulla varmistamme asukkaillemme huippunopeiden laajakaistayhteyksien saamisen edullisesti ja helposti. Otamme huomioon asiakkaidemme tarpeet ja varaudumme samalla tulevaisuuden haasteisiin. Parannamme ratkaisun avulla asuntojemme varustelutasoa. Syksyn 2007 aikana järjestetyn kilpailutuksen jälkeen valitsimme Soneran, se pystyy kilpailukykyisen hinnan lisäksi varmistamaan palvelulleen valtakunnallisena toimijana riittävän suuren kattavuuden. Luonnollisesti valintaan vaikutti myös tuotteen sopivuus pitkäikäisenä ratkaisuna sekä yhtiöillemme että asukkaillemme”, toteaa YH-Yhtymä Länsi Oy:n kiinteistöjohtaja Mikko Laurila.

”Kiinteistöjen valokuitupohjaisten laajakaistaratkaisujen kysyntä kasvaa voimakkaasti. Nyt allekirjoitettu sopimus on tärkeä osoitus siitä, että olemme oikealla tiellä vauhdittaessamme valokuituverkkojemme rakentamista Suomen suurimpiin kaupunkeihin. Vuokraan sisältyvät laajakaistayhteydet ovat yleistyneet ja vastaava trendi näkyy myös taloyhtiöissä. Yhteysnopeuksien tarve kasvaa vauhdilla laajakaista- ja tv-palveluiden lisääntyessä ja monipuolistuessa laajakaistaverkoissa”, toteaa myyntijohtaja Esko Korkalo TeliaSoneran Suomen laajakaistapalveluista.

YH-Yhtymä Länsi Oy, kiinteistöjohtaja Mikko Laurila, puhelin 050 3614 935
sähköposti: etunimi.sukunimi@yhkodit.fi