Sonera Tunnari korvaa soiton läpimenoäänen musiikilla

Sonera tuo ensimmäisenä Suomessa markkinoille palvelun, joka tarjoaa useita erilaisia soiton läpimenoääniä. Sonera Tunnari-palvelun avulla puhelimen käyttäjä voi personoida omaa puhelintaan siten, että puhelimesta on iloa myös hänelle soittaville henkilöille. Palvelun tilaajaa tavoitteleva ystävä kuuleekin perinteisen soiton läpimenoäänen (”tuut”) sijasta juuri hänelle tarkoitettua musiikkia.

Tunnari-palvelun valikoimissa on lähes 50 musiikkikappaletta laidasta laitaan ja valikoima laajenee jatkuvasti. Palvelusta voi valita vaikkapa itselle ja soittajille merkityksellisiä kappaleita puhelimensa soiton läpimenoääneksi. Sen lisäksi, että puhelin soittaa ystäville, työkavereille ja perheenjäsenille eri musiikkia, voi soittajia piristää joulun alla joululauluilla ja kesäloman alkaessa kesänhitillä. Kaikki Tunnarin kautta hankitut kappaleet tallentuvat automaattisesti palvelun äänikirjastoon, mistä ne ovat kätevästi noudettavissa uusinta käyttöä varten. Sonera Tunnari sisältää 20 soittajaryhmää joista jokaisessa voi olla enintään 30 lanka- tai matkapuhelinasiakasta. Tunnari-ääni soi vain soittoryhmiin määriteltyjen numeroiden hälyttäessä, muissa puheluissa soiton läpimenoääni säilyy ennallaan. Musiikki kuuluu kaikille soittajille samanlaisena riippumatta siitä, millainen puhelin soittajalla on. Lisäksi musiikin taustalla kuuluu edelleen normaali soiton läpimenoääni, jotta soittaja tietää puhelun menneen läpi ja odottavan vastaamista. ”Sonera Tunnarin tapaiset palvelut ovat olleet maailmalla hyvin suosittuja ja uskomme, että ne otetaan Suomessakin hyvin vastaan. Tulemme avaamaan palvelun sisällön- ja palveluntuottajille nykyisten soittoäänien tapaan. Näin saamme asiakkaidemme saataville mahdollisimman monipuolisen ja ajankohtaisen kappalevalikoiman”, kertoo johtaja Pasi Mehtonen TeliaSonera Finlandista. Sonera Tunnari on kaikkien Soneran matkapuhelinasiakkaiden käytössä (paitsi Sonera Easy -liittymäasiakkaat). Palvelun kuukausimaksu on 1,90 euroa kuukaudessa. Palvelun valikoimista ostettavat soittoäänet on hinnoiteltu erikseen. Sonera Tunnarin voi ottaa käyttöön internetissä osoitteessa www.soneraplaza.fi > Mobiili > Kuvat ja äänet. Palvelun internetsivulla voi myös ostaa musiikkia sekä luoda ja muokata soittajaryhmiä. Palvelun kautta voi myös lähettää maksuttoman tekstiviestin, joka kertoo soittajaryhmiin valituille henkilöille, että palvelun tilaaja on valinnut heille oman soiton läpimenoäänen. Lisätietoja: Pasi Mehtonen, tuotekehitysjohtaja, matkapuhelinpalvelut, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 02040 54513 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com