Sonera tuo ensimmäisenä markkinoille palvelukokonaisuuden älypuhelinten turvalliseen käyttöön

Sonera lanseeraa ensimmäisenä markkinoille palvelukokonaisuuden, joka auttaa liikkuvaa työntekijää pitämään yrityksen tärkeät tiedot tallessa ja reagoimaan matkapuhelimella nopeasti sähköposteihin. Yritykset voivat Sonera Mobiilitoimisto –palvelulla parantaa uudenaikaisten älypuhelimien tietoturvaa, ylläpitoa ja käytettävyyttä muun muassa etähallinnan avulla. Ratkaisu on markkinoiden kattavin palvelukokonaisuus mobiililaitteiden hallintaan ja virustorjuntaan.

Sonera on kehittänyt ensimmäisenä markkinoille ”liikkuvan toimiston” kokonaisratkaisun, joka sisältää myös älypuhelinten turvallisen käytön. Sonera Mobiilitoimisto on uudistettu, matkapuhelimella tai älypuhelimella käytettävä palvelukokonaisuus, jonka avulla yrityskäyttäjä voi lukea ja muokata yrityksen sähköpostia, kalenteria, osoitekirjaa ja tehtävälistoja wap- tai internet –käyttöliittymän avulla. Sähköpostit saa puhelimeen myös automaattisesti tekstiviestin tavoin push- tekniikan avulla. Palvelulla yritys voi langattomasti jakaa ja asentaa keskitetysti tiedostoja sekä ohjelmistoja mobiilikäyttäjien puhelimiin. Lisäksi yritys saa helposti inventointi- ja raportointitietoa käytössä olevista mobiililaitteista. Puhelimen kautta käytettävien yritystietojen tietoturvaa parantava ominaisuus on salattu VPN –yhteys. VPN–palvelun avulla käyttäjä saa älypuhelimella salatun yhteyden yrityksen intranetiin ja tietojärjestelmiin. Lisäksi puhelimiin voidaan asentaa antivirus tai tiedon suojaus –palvelut, jotka suojaavat puhelinta viruksilta ja luvattomilta käyttäjiltä. Yrityskäyttäjä voi myös ottaa älypuhelimeen tallennetuista tiedostoista (esim. sähköpostien liitetiedostot, muistiinpanot) varmuuskopiot langattomasti, jotka voidaan palauttaa Soneran palvelusta puhelimeen tarvittaessa, esimerkiksi puhelimen kadotessa tai rikkoutuessa. Ensimmäinen sekä laajin tietoturva- ja hallintakokonaisuus älypuhelimiin Yrityksillä on kasvava tarve hallinnoida käytössään olevia langattomia päätelaitteita ja varmistaa niiden tietoturvallisuus ja käytettävyys. Uudet älypuhelimet kuten kommunikaattorit mahdollistavat pääsyn yrityksen tietojärjestelmiin eli tieto siirtyy järjestelmistä päätelaitteisiin, jolloin niiden turvallisuudesta on huolehdittava samaan tapaan kuin kiinteissä tai kannettavissa tietokoneissa. ”Langattomien päätelaitteiden tietoturva ja käytettävyys ovat olennaisia tekijöitä mobiliteetin yleistymisessä yrityksissä ja markkinoilta on tähän asti puuttunut palvelu niiden mobiililaitekokonaisuuden hallintaan. Meillä on pitkäaikaista kokemusta niin langattomien päätelaitteiden, tietoliikenteen kuin sovellusten hallinnasta ja tämä osaaminen yhdistyy nyt ainutlaatuisella tavalla Mobiilitoimisto-palvelukokonaisuudessa. Teemme Nokian ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa kiinteää yhteistyötä työntekijöiden liikkuvuuden helpottamiseksi ja puhelinten sekä palvelujen paketoinnissa yrityksille helposti käyttöönotettaviksi kokonaisuuksiksi”, kertoo yritysten hallintapalveluista vastaava Timo Arvala TeliaSonera Finlandista. Sonera Mobiilitoimisto –palvelukokonaisuus soveltuu kaikkine ominaisuuksineen Nokia 9300 ja 9500 –malleihin. Palvelut toimivat lisäksi määrätyissä Nokia 60 ja 80 –sarjan puhelimissa. Sonera Mobiilitoimisto –palvelut voi hankkia yhdessä tai erikseen yrityksen tarpeiden mukaan. Lisätietoja: Timo Aarvala, osastonjohtaja, B2B Hallintapalvelut, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 040 5965973 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com