Lehdistötiedote 3.11.2004 Sonera tuo markkinoille Yrittäjäpaketin ja vahvistaa yhteistyötään Sonera Yrityskauppiaiden kanssa Sonera tuo markkinoille puhe- ja tietoliikenneratkaisut sisältävän kokonaisuuden, Sonera Yrittäjäpaketin, pienten yritysten tarpeisiin. Samalla Sonera vahvistaa maan laajuista yhteistyötään jakelukanavien kanssa myös yritysmyynnissä tarjoamalla Sonera Yrityskauppiaille koulutusta ja toimivia palveluja. Sonera Yrittäjäpaketin avulla yrittäjä voi työskennellä ajasta ja paikasta riippumatta. Esivalitussa paketissa ratkaisut ja niiden toteutus on mietitty yrittäjän puolesta mahdollisimman pitkälle valmiiksi. Puhe- ja tietoliikenneratkaisujen lisäksi pakettiin kuuluvat liikkuvan työn ratkaisut. Puheratkaisuun voi matkapuhelinliittymän lisäksi valita tavoitettavuutta lisääviä langattomia palveluita, kuten yhtenäisen numeroinnin tai vaihdepalvelun. Yrittäjä voi valita myös kolmesta erilaisesta internet-liittymästä sekä niihin liittyvistä sähköposti-, kotisivu- ja tietoturvaratkaisuista sopivimman. Liikkuvaan työskentelyyn on saatavana tietoliikenneyhteydet, joilla mahdollistetaan sähköpostien ja kalenteritietojen saaminen joko kannettavaan tietokoneeseen tai matkapuhelimeen. Lisäksi on saatavissa sovellus, joka valitsee käyttäjän puolesta aina parhaan käytettävissä olevan yhteyden. "Jakelukanavayhteistyöllä on Soneran kuluttajapalveluissa jo pitkät ja hyvät perinteet. Nyt lähdemme rakentamaan, strategiamme mukaisesti, vahvaa yhteistyökumppanuutta myös yrityspuolelle. Sonera Yrityskauppiaita on jo 230 eri puolella Suomea. Yhdessä heidän kanssaan autamme yrittäjiä välttämään turhia investointeja toimittamalla heille tarpeiden mukaiset palvelut ja laitteet", sanoo TeliaSonera Finlandin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen. "Yrittäjäpaketin taustalla on yrittäjien tarve saada palvelut helposti ja vaivattomasti. Siksi esimerkiksi puhe- ja tietoliikenneratkaisuiden on hyvä olla valmiiksi mietittyinä ja paketoituina, jotta ne ovat vaivattomasti ostettavissa ja ennen kaikkea käytettävissä. Tätä asiakkaamme ovat meiltä vaatineet. He haluavat myös paikallisen kumppanin, joka saattaa olla yrittäjä itsekin. Sonera Yrittäjäpaketti on tärkeä osa strategiaamme. Meillä on markkinoiden laajin palveluvalikoima, joten on hienoa, että olemme pystyneet ottamaan askeleen eteenpäin ja tarjoamaan toimivan paketin yhteistyökumppaneidemme hyödynnettäväksi", painottaa Anni Vepsäläinen. "Ostaa yrittäjä sitten mitä tahansa, hänen on tärkeätä hahmottaa, mitä on ostamassa ja vakuuttua siitä, että tarjottu kokonaisuus tukee aidosti omaa liiketoimintaa. Kun yrityksen toiminta kasvaa, yrittäjä pystyy laajentamaan hankkimaansa kokonaisuutta joustavasti. Yrityspalvelu-tiimimme on ollut mukana kehittämässä yrittäjäpakettia testaamalla sen toimivuutta asiakkaan ja yrityskauppiaan näkökulmasta. Mielestämme Yrittäjäpaketti on innovatiivinen ja toimiva kokonaisuus, jonka avulla voimme hoitaa yrittäjäasiakkaidemme sopimukset helposti kuntoon ja vastata asiakkaidemme tarpeisiin", toteaa yrityspalvelun johtaja Jan-Aslak Lang Päämies-Kauppiaat Oy:stä. Lisätietoja: TeliaSonera Finland Oyj Johtaja Tommi Kolehmainen Puhelin: 0403 022002 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com TeliaSonera TeliaSoneran Suomen tulosyksikkö TeliaSonera Finland Oyj tarjoaa tuotteita ja palveluita Sonera-brandin alla. TeliaSonera on Pohjolan ja Baltian johtava televiestintäyritys. Joulukuun lopussa 2003 TeliaSoneralla oli 11 957 000 matkaviestintäasiakasta (ml. osakkuusyhtiöt 37 610 000), 8 061 000 kiinteän verkon asiakasta ja (ml. osakkuusyhtiöt 9 160 000.) ja 1 631 000 internet-asiakasta (ml. osakkuusyhtiöt 1 691 000). Kotimarkkinoiden ulkopuolella TeliaSoneralla on merkittäviä omistusosuuksia kasvavilla markkinoilla Venäjällä, Turkissa ja Euraasiassa. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä ja Helsingin Pörssissä. Tammi-joulukuu 2003 pro forma -liikevaihto oli 81,7 miljardia Ruotsin kruunua (9,01 miljardia euroa). Työntekijöiden määrä oli 26 694. www.teliasonera.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/03/20041103BIT20180/wkr0007.pdf