Sonera uskoo television tulevaisuuteen matkapuhelimissa

Sonera laajentaa televisiotarjontaa matkapuhelinasiakkailleen tuomalla tänään Kauppalehden talousuutiset omaksi kanavakseen MobiiliTV:ssä. Soneran MobiiliTV on nähtävissä 3G-verkoissa 3G-puhelimilla ja älypuhelimilla myös gsm-verkossa. Sonera aloitti kuluvan vuoden huhtikuussa kokeilun, jonka avulla televisiota pystyy seuraamaan kehittyneillä matkapuhelimilla. Tällä hetkellä palvelussa on mukana mm. Nelosen koko ohjelmatarjonta, Ylen uutislähetykset, MTV3-kanavan uutis- ja ajankohtaisohjelmistoa, The Voicen koko ohjelmatarjonta ja TotoTV.

Johtaja Juha-Pekka Weckströmin mukaan Sonera uskoo vahvasti erilaisten lisäpalveluiden kiinnostavuuteen sekä mobiili- että laajakaistamarkkinoilla. – Kehitämme uusia tuotteita samanaikaisesti uusiin mobiilipäätelaitteisiin ja nopeisiin laajakaistaympäristöihin. Jätämme kuluttajille valinnan siitä, missä ja miten he palveluita käyttävät. Haluamme jatkossakin tarjota parhaat palvelut asiakkaillemme, Weckström sanoo. – Aloite Kauppalehden talousuutisten tuomiseksi omaksi kanavaksi palvelutarjontaan tuli suoraan asiakkailta. Kauppalehden talousuutisten katsojat ovat älypuhelinten käyttäjinä merkittävä ryhmä, jotka haluavat seurata uutisia ajasta ja paikasta riippumatta. Tarjontaa lisätään lähiaikoina ja lopulliset päätökset tuotteen kehittämisestä tehdään ensi keväänä päättyvän pilotointijakson jälkeen, Weckström sanoo – Kauppalehdelle uusi matkapuhelinpalvelu tarjoaa luontevan mahdollisuuden laajentaa edelleen monimediallista tarjontaansa, sanoo päätoimittaja Hannu Leinonen. MobiiliTV on vielä selkeästi edelläkävijöiden media, mutta uskon yleisöjen laajenevan nopeasti, Leinonen sanoo. Lisätietoja: Juha-Pekka Weckström, johtaja, Tuotteet ja palvelut, TeliaSonera Finland Puh. 0400 564 754 sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com