Sonera uudistaa laajakaista-asiakkaiden laskutuksen

TeliaSonera Finland muuttaa 1.9. alkaen kuluttaja-asiakkaidensa laajakaistalaskutuksen jälkikäteiseksi vuoden loppuun mennessä. Uudistus perustuu sekä asiakkailta saatuun palautteeseen että yhtiön monipuolistuvaan palveluiden tarjontaan, johon jälkikäteislaskutus sopii ennakkolaskutusta paremmin. Asiakkaalle muutos merkitsee selkeämpää laskutusta, sillä hän maksaa jo käyttämistään palveluista laskutusajanjaksoa vastaavasti.

Muutos toteutetaan vuoden loppuun mennessä. Ensimmäiset uuden laskutuskäytännön mukaiset laskut ovat asiakkailla lähipäivinä. Asiakkaan ei laskutuskäytännön muutoksen vuoksi tarvitse ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. ”Asiakkaalle muutos merkitsee lisää selkeyttä. Jos asiakas saa esimerkiksi 15.9. päivätyn laskun, siinä on otettu huomioon perusmaksut 14.9. saakka. Laskutuskauden aikana tehdyt palvelumuutokset, kuten nopeudennosto tai lisäpalvelujen käyttöönotto, näkyvät heti seuraavalla laskulla. Jälkikäteislaskutuksessa ei tarvitse lähettää hyvityksiä tai veloituksia jälkikäteen”, kertoo asiakaspalvelusta vastaava johtaja Petri Lahtinen, TeliaSonera Finlandista. Laajakaistapalveluiden kysyntä kasvaa Yhä nopeammat laajakaistayhteydet ja nopeita yhteyksiä edellyttävät palvelut lisääntyvät jatkuvasti. Käyttäjän kannalta on olennaista, että erilaisten palveluiden käyttöönotto ja maksaminen on mahdollisimman vaivatonta ja selkeää. Nopeaa laajakaistayhteyttä hyödyntäviä videopalveluita on jo tarjolla toistakymmentä elokuvista urheiluun ja lastenohjelmiin. Maksullisina palveluina ovat saatavissa: Sonera Tietovarasto (internet-pohjainen varastointipalvelu); HS Musiikkilataamo (musiikkia); SF-Anytime (elokuvia); Film2Home (elokuvia); Karaoke (karaokea); Fashion TV (muotia); Dancing Bee (puutarhanhoitoa); Jetix (lastenohjelmaa); Wildlife (luonto-ohjelmia); Beyond Travel (matkustaminen); Veikkausliiga (jalkapalloa); Elitserien (jääkiekkoa); Golfresan (golfia); Free radicals (laskettelua); Hutsfred TV (festariohjelmia); Skifilm (laskettelua) www.sonera.fi/viihde Asiakaspalveluun palkataan 100 uutta henkilöä TeliaSonera Finland on uudistanut tänä vuonna mm. kuluttajalaajakaistan laskutusjärjestelmänsä. Siirto vanhasta järjestelmästä uuteen on osoittautunut teknisesti odotettua haasteellisemmaksi, mistä johtuen yhtiön laskutuksen asiakaspalvelussa palveluajat ovat pidentyneet. TeliaSonera on asettanut tavoitteekseen tarjota parasta asiakaspalvelua asiakkailleen eri palvelukanavia hyödyntäen. Yhtiö palkkaa syksyn aikana 100 uutta asiakaspalvelijaa neljälle eri paikkakunnalle. Uudet työntekijät tuovat lisäresursseja vastaamaan kasvaneiden asiakasmäärien tarpeisiin. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Ahti Martikainen Puh. 040 302 4500 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Johtaja Petri Lahtinen Puh. 0400 500 373 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com