Sonera uudistaa liikkuvan laajakaistan hinnoittelua ja nostaa 3G-verkon nopeutta

Sonera tarjoaa uutuutena päivähinnoiteltua mobiili-internetiä ja nostaa 3G-verkon maksiminopeuden 3,6 megabittiin sekunnissa.

Soneran trenditutkimuksen mukaan jo 23 % suomalaisista surffaa päivittäin internetissä matkapuhelimella tai langattomasti kannettavalla tietokoneella. Vähintään viikoittain surffaavia aktiivisia käyttäjiä on 40 % suomalaisista, mutta 60 % surffaa langattomasti tätä harvemmin tai ei lainkaan.

”Passiivisista surffaajista 43 % arvelee palvelun olevan liian kallista. Koska kustannukset arveluttavat suomalaisia, uudistamme liikkuvan laajakaistan hinnoittelua entistäkin selkeämmäksi ja asiakasystävällisemmäksi. Kuukausimaksullinen palvelu ei välttämättä ole kaikille asiakkaille paras vaihtoehto, vaan esimerkiksi kodin kiinteää laajakaistaa täydentämään tarvitaan erilaisia vaihtoehtoja,” sanoo Soneran mobiilipalveluiden kaupallinen johtaja Pasi Mehtonen.

Erityisesti kuluttajille suunnattu uusi Sonera Data Päivä on kuukausimaksuton päivän tiedonsiirtopalvelu. Asiakas käynnistää tarpeen mukaan 24 tunnin surffausjakson, jonka hinta on 2,90 euroa. Sonera Data Porras puolestaan tarjoaa tiedonsiirtoa 20 megatavun erissä. Muut aikapohjaiset tiedonsiirtopalvelut ovat Sonera Data Tunti (0,90 euroa/alkava tunti) sekä Sonera Data Kuukausi (nopeudesta riippuen 14,90 – 34,80 euroa/kk).

Soneran 3G-verkon teoreettinen maksiminopeus on kevään aikana nostettu 2 megabitistä 3,6 megabittiin sekunnissa lähes koko verkossa, ja kaikkien tiedonsiirtopalveluiden perusnopeus on nostettu 512 kilobittiin sekunnissa.

Liikkuvan laajakaistan hinnat 19.5.2008

Hinta euroa (sis.alv 22 %)
Sonera Data Tunti 0,90/h
Sonera Data Päivä 2,90/24 h