Sonera uudistaa matkapuhelinliittymänsä – asiakkaalle vapaus valita

Sonera tarjoaa kuluttaja-asiakkailleen 25.4. alkaen vain yhtä liittymää. Markkinoiden muunneltavin ja joustavin Minun Sonera –liittymä on asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan räätälöitävä palvelu.

Asiakas voi valita tarpeisiinsa sopivan matkapuhelimen joko kytkykaupalla tai käteisellä, tai käyttää vanhaa puhelintaan. Liittymään voi valita itselleen sopivan puhepaketin yhdeksästä vaihtoehdosta aina 2000 minuuttiin asti, olipa kyseessä kytkykauppa, kytkytön liittymä tai 2G-puhelin. Puhelut saa myös minuuttihinnalla. Omaan liittymään saa lisäksi valita tekstiviestipaketin, tiedonsiirtopalvelun sekä lisäpalvelut ja sisällöt, kuten esimerkiksi MultiSim, MobiiliTV, Kestoetu, Sonera Perhe –palvelu, virustorjunta ja Soneran lukuisat sisältöpalvelut.

Uuden liittymän myötä asiakkaat voivat valita puhe- ja tekstiviestipaketteja myös kytkyttömiin liittymiin. Pakettien kokoa voi jatkossa muuttaa ylös- ja alaspäin ja minuuttihinnoittelusta voi siirtyä pakettiin ja päinvastoin.

”Liittymäkeskeinen toimintamalli on tullut Suomessa tiensä päähän. Nyt on aika siirtyä aidosti asiakaskeskeiseen toimintaan. Operaattorit ovat koettaneet arvata mitä asiakas saattaisi haluta ja rakentaneet tältä pohjalta liittymän toisensa perään. Nyt asiakas saa meiltä juuri sellaisen liittymän kuin hän itse haluaa,” kertoo matkaviestintäpalveluista Suomessa vastaava johtaja Esa Rautalinko.

Uuden liittymän myötä hinnoittelu yhtenäistyy. Puhe-, tekstiviesti- ja tiedonsiirtopaketit ovat samanhintaisia kytkykaupassa ja 2G- ja 3G-puhelimissa. Minuuttipohjaisessa hinnoittelussa on käytössä puhelukohtainen aloitusmaksu.

”Minun Sonera –uudistuksella poistamme liittymäkeskeisen toimintamallin rajoitukset ja esteet ja vahvistamme kilpailukykyämme esimerkiksi paljon puhuville asiakkaille sekä 2G-asiakkaille, jotka saavat nyt pakettivaihtoehdot käyttöönsä. Tietenkin kaikki asiakkaamme hyötyvät siitä että tarjoamme markkinoiden laajimman valinnan¬vapauden Suomen parhaassa ja kattavimmassa verkossa.”

Vanhoja liittymiä poistuu myynnistä tarpeettomina

Uudistuksen myötä vanhat Sonera Netto ja zeroforty -liittymät poistuvat myynnistä tarpeettomina, koska uusi liittymä kattaa myös ne. Vanhat kytkyttömät liittymätyypit (Netto, zeroforty, One, Max) säilyvät nykyisillä asiakkailla, mutta asiakas voi halutessaan siirtyä uuteen malliin. Nykyasiakkaiden ei lähtökohtaisesti tarvitse reagoida tai tehdä mitään muutoksen yhteydessä.

Nykyiset Parempi Päivä -asiakkaat saavat uuden tarjoaman mahdollisuudet ja liittymän nimi muuttuu Minun Soneraksi. Parempi Päivä-asiakkaat, joilla ei ole puhepaketteja, voivat toukokuusta lähtien ottaa puhepaketteja. Liittymän nimi muuttuu Minun Soneraksi, ja puheluiden ja tekstiviestien hinta muuttuu jo lanseerauksen yhteydessä.

Hinnoittelu

Puhepaketit

Min €/kk
0: 1,99 €
50: 5,90 €
100: 9,90 €
200: 15,90 €
350: 19,90 €
500: 23,90 €
800: 32,90 €
1200: 44,90 €
1500: 54,90 €
2000: 69,90 €

Tekstiviestipaketit

Min €/kk
0: 0 €
50: 1,90 €
150: 4,50 €
500: 9,90 €
1000: 11,90 €

Puhelukohtaisessa hinnoittelussa puhelun hinta 0,079€ + 0,049€ aloitusmaksu. Puheluiden veloitus kokonaisina minuutteina.

Muut palvelut ja sisällöt hinnaston mukaan.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: