Sonera välittää musiikkia matkapuhelinasiakkailleen

Musiikki tulee olemaan merkittävä osa tulevaisuuden matkaviestinpalveluita ja Sonera haluaa olla tämän kehityksen kärkijoukossa. Nyt Sonera avaa asiakkaidensa käyttöön Visual Radion, joka liittää Kiss FM:n radiolähetykseen sekä kuvitusta että vastavuoroisuutta.

Tänään Kiss FM:n aloittama Visual Radio -lähetys tuo radion kuunteluun uuden interaktiivisen ulottuvuuden. Palvelu näyttää kulloinkin soivasta kappaleesta nimen ja kuvan lisäksi myös yksityiskohtaisempaa tietoa, esimerkiksi artisteista, albumeista ja keikoista. Palvelu myös havainnollistaa radiokanavalla kuultavat uutiset, urheilutulokset ja sääkartat kuvina. Palvelun käyttäjä voi myös aktiivisesti osallistua lähetykseen esimerkiksi kuuntelijakilpailujen ja äänestysten kautta. Visual Radio on Nokian kehittämä palvelu, joka on ensimmäiseksi Soneran matkapuhelinasiakkaiden käytössä. ”Matkapuhelimelle tarjottavat musiikkipalvelut ovat olleet maailmalla hyvin suosittuja ja uskomme, että ne otetaan Suomessakin hyvin vastaan. Toimme ensimmäisenä Suomessa markkinoille muun muassa Tunnari-palvelun, joka tarjoaa useita erilaisia soiton läpimenoääniä. Lisäksi asiakkaamme ovat voineet nauttia Sony StreamManin matkapuhelimille välittämästä musiikista lähes vuoden verran”, sanoo TeliaSonera Finlandin osastonjohtaja Olli-Pekka Takanen. Sonera Tunnarin valikoima sisältää soitonläpimenoääniä, joiden avulla puhelimen käyttäjä voi personoida omaa puhelintaan siten, että puhelimesta on iloa myös hänelle soittaville henkilöille. Palvelun tilaajaa tavoitteleva ystävä kuuleekin perinteisen soiton läpimenoäänen (”tuut”) sijasta juuri hänelle tarkoitettua musiikkia. Tunnari-palvelun valikoimissa on lähes 50 musiikkikappaletta laidasta laitaan ja valikoima laajenee jatkuvasti. Lisäksi Sonera tarjoaa erityisesti soittoäänien, kuvien ja pelien esikuunteluun ja -katseluun tarkoitetun Mobile Fun -palvelun. Sony StreamMan on Euroopan laajin digitaalinen streaming-tekniikalla toteutettu henkilökohtainen viihdepalvelu, joka tarjoaa erilaisten kanavien välityksellä laajan valikoiman musiikkia sekä suurilta että riippumattomilta levy-yhtiöiltä. Palvelun avulla voi kuunnella musiikkia ja uutisia, luoda soittolistoja sekä lähettää viestejä ja soittolistoja ystäville. StreamManin välittämää musiikkia voi kuunnella myös laajakaistaisen internetyhteyden kautta. Kiss FM:n Visual Radio on kaikkien Soneran asiakkaiden käytössä ilman erillistä rekisteröitymistä tai tilausta. Palvelun saa käynnistettyä puhelimen valikosta valitsemalla Visual Radio sovelluksen. Palvelu toimii uusissa Nokia 7710, Nokia 6230i ja Nokia 3230 matkapuhelimissa ja myöhemmin useissa muissa Nokian matkapuhelimissa. Palvelusta ei veloiteta kytkentä- eikä kuukausimaksuja. Sen käyttö maksaa Soneran voimassaolevan hinnaston mukaisen tiedonsiirtomaksun verran. Lisätietoja palvelusta löytyy osoitteista www.sonera.fi/musiikki www.soneraplaza.fi/visualradio www.visualradio.com ja www.kiss.fi Lisätietoja: Osastonjohtaja Olli-Pekka Takanen, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 02040-62096 etunimi.sukunimi@teliasonera.com