Sonera Varmuuskopio turvaa tärkeät henkilökohtaiset aineistot

Sonera tuo markkinoille yhteistyössä F-Securen kanssa Sonera Varmuuskopio -palvelun tietokoneella olevan henkilökohtaisen tiedon, kuten digikuvien, videoiden, musiikin ja dokumenttien varmuuskopiointiin. Uuden palvelun avulla lomakuvat ovat turvassa viruksilta tai katoamiselta esimerkiksi tietokoneen vaihdon yhteydessä.

Soneran tuoreen Trenditutkimuksen mukaan kolme neljäsosaa suomalaisista pitää tietokoneellaan kuvia, äänitiedostoja ja videoleikkeitä, joista ei ole varmuuskopioita.

Sonera Varmuuskopio tarjoaa kaikille kuluttajille, ei ainoastaan Soneran asiakkaille, rajoittamattoman tallennustilan varmuuskopiointiin, mikä tehdään suojatun yhteyden kautta verkossa olevalle turvalliselle palvelimelle. Palvelu on helppokäyttöinen ja automaattinen. Käyttäjän ei tarvitse tehdä mitään itse, ei edes määritellä milloin varmuuskopiointi suoritetaan. Jos käyttäjä poistaa tiedostoja tietokoneeltaan, säilyvät ne 30 päivää Varmuuskopio -palvelussa, josta ne voidaan palauttaa omalle koneelle.

”Kuluttajille kertyy tietokoneille paljon korvaamattoman arvokasta digitaalista aineistoa, jonka turvaamiseksi tarvitaan helppokäyttöistä ratkaisua. Rajoittamattoman tallennustilan ja automaattisen varmuuskopioinnin lisäksi Sonera Varmuuskopio tarjoaa kätevän kuva-arkistoinnin. Kuluttaja voi siis näyttää kuviaan palvelun verkkoportaalin kautta vaikka ystävien luona internetiin kytketyllä tietokoneella ja tallentaa niitä heidän koneelleen. Kirjauduttuaan pois palvelusta, kuvat eivät ole enää näkyvissä”, summaa johtaja Juha Tontti TeliaSonerasta.

”Varmuuskopiointi rakentuu F-Securen ainutlaatuiselle osaamiselle kuluttajille tarjotuissa ratkaisuissa. Tuloksena on älykäs palvelu, jonka ansiosta henkilökohtaisten tiedostojen varmuuskopiointi on entistä vaivattomampaa, turvallisempaa ja ennen kaikkea mielekkäämpää. Verkkoon tallennus tarjoaa paremman suojan mahdollisia laitevikoja tai -vahinkoja vastaan", toteaa F-Securen Suomen maajohtaja Ilkka Ranta.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: