Sonera vauhdittaa liikkuvaa laajakaistaa

Sonera päivittää liikkuvan laajakaistan palveluvalikoimaa ja laajentaa 3G-verkon peittoaluetta yli sadalle paikkakunnalle.

Sonera uudistaa matkapuhelinverkossa tarjottavan liikkuvan laajakaistan palveluitaan. Marraskuun alusta kiinteähintainen 1 Mbit/s liikkuva laajakaistayhteys tulee osaksi kuluttajien Minun Sonera – liittymää. Sonera Data Kuukausi - palvelun uusi hinta on 19,80 €/kk. Kiinteähintainen tiedonsiirtopalvelu on jo aiemmin ollut tarjolla yritysasiakkaille.

”Yhä useampi asiakas haluaa olla jatkuvasti yhteydessä ja esimerkiksi käyttää sähköpostia ja hoitaa työasioita tai surffata internetissä ja ladata musiikkia verkosta matkapuhelimella tai läppärillä. Tunnin surffauksen 90 sentillä mahdollistava Sonera Data Tunti on ollut suosittu peruskäyttäjän palvelu. Liikkuvan laajakaistan käytön kasvaessa voimakkaasti haluamme tarjota myös paljon käyttäville asiakkaille selkeän ja kiinnostavan vaihtoehdon,” sanoo tuotekehitysjohtaja Pasi Mehtonen Suomen mobiilipalveluista.

Yhden megan liikkuva laajakaistayhteys toimii Soneran koko 3G-verkossa, joka on kesällä päivitetty turbonopeuteen HSPA-tekniikalla. Tarjolla on myös 2 Mbit/s nopeusvaihtoehto.

”Langattoman tiedonsiirron käyttö on kasvanut koko ajan. TeliaSoneran ja Nokian tuoreen selvityksen mukaan 50 % yritysasiakkaista käyttää sähköpostia matkapuhelimella, ja lokakuun tarjouksemme liikkuvasta laajakaistasta vuorokaudeksi yhden tunnin hinnalla on saanut asiakkaat innokkaasti kokeilemaan palveluja,” sanoo Pasi Mehtonen.

3G-verkko laajenee jatkuvasti

Soneran 3G-verkko toimii vuoden lopussa noin 110 paikkakunnalla ja kattaa kaksi kolmannesta Suomen väestöstä. Viimeksi avattuja paikkakuntia ovat Anjalankoski, Iisalmi, Kankaanpää, Keuruu, Laukaa ja Vihti. Vuoden loppuun mennessä verkko avataan muun muassa Kiteellä, Kontionlahdella, Lapualla, Liperissä, Nurmossa, Pieksämäellä, Saarijärvellä, Uudessakaupungissa, Vammalassa ja Ylivieskassa.

3G-verkon nopeampaa tiedonsiirtoa tarvitaan liikkuvan työn ja mobiili-internetin lisäksi monien uusien matkapuhelinpalveluiden, mm. Soneran Mobiili-TV:n, navigaattorin, videopuheluiden ja pelien sujuvampaan käyttämiseen.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: