Soneralta huippunopeat laajakaistayhteydet internetin tehokäyttöön

Sonera täydentää laajakaistatarjontaansa ja tuo markkinoille uudet Sonera Laajakaista ADSL 12 ja 24 Mbit/s -yhteydet. Uusia nopeusluokkia tarjotaan 15.9.2005 lukien valikoiduilla alueilla Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa. Saatavuusaluetta laajennetaan jatkuvasti ja pääkaupunkiseudun jälkeen alueellinen laajennus jatkuu muilla paikkakunnilla suurimmista kaupungeista alkaen. Uusien 12 ja 24 Mbit/s -nopeusluokkien saatavuutta voi tarkistaa 1.9. lähtien osoitteesta www.sonera.fi/laajakaista/saatavuus.

Sonera Laajakaista ADSL 12 Mbit/s –yhteyden kuukausimaksu on 54,90 euroa ja Sonera Laajakaista ADSL 24 Mbit/s on 68,90 euroa. Uusien laajakaistanopeuksien käyttö edellyttää ADSL2+ -kykyisen modeemin hankintaa. ”Jo nykyiset markkinoilla olevat nopeudet ja liittymätekniikat riittävät kotitalouksien ja pienten yritysten internetkäyttöön, mutta puhelinverkkoon perustuvalla ADSL-tekniikalla voidaan vielä kasvattaa nopeuksia ja tuoda lisähyötyjä käyttäjille. Erittäin hyvälaatuinen liikkuva kuva tarvitsee pakkaustavasta riippuen 2-5 Mbit/s. Asiakkaamme voivat jo nyt vuokrata videoita laajakaista¬liittymän kautta tai tilata esimerkiksi CNN-kanavan käyttöönsä. Jatkossa laajakaistayhteyden kautta voidaan välittää www-palveluiden ja elokuvien lisäksi useita yhtäaikaisia TV-ohjelmia. Koska nopeuksien kasvu mahdollistaa laajakaistan monipuolista käyttöä ja vahvistaa tietoyhteiskunnan edellytyksiä, haluamme olla mukana edesauttamassa tätä kehitystä”, johtaja Petri Lahtinen TeliaSonera Finlandista kertoo. Laajakaistayhteyden nopeuksien kasvaessa yhteyden käyttö muuttuu entistä vaivattomammaksi. Nopeus näkyy esimerkiksi sähköpostitiedostojen siirrossa, kuvien latautumisessa sekä monipuolisempana lisäpalvelujen valikoimana. Nopeuden nostosta hyötyvät erityisesti etätyöntekijät sekä viihde- ja pelikäyttäjät. Sonera tarjoaa neljä erilaista laajakaistavaihtoehtoa asiakkaan tarpeen ja asuinalueen mukaan; Sonera Laajakaista ADSL, Sonera Laajakaista Huoneisto, Sonera Laajakaista Huoneisto Plus ja Sonera Laajakaista Kaapeli. Soneran Kyläkaista-konsepti, jossa Sonera rakentaa yhteydet ja kunta osallistuu rahoitukseen, edistää laajakaistayhteyksien ulottumista taajamien lisäksi myös maaseutukyliin, mikä lisää tasa-arvoa laajakaistapalvelujen saatavuudessa taajamien ja haja-asutusalueiden välillä. Lisätietoja: TeliaSonera Finland, johtaja Petri Lahtinen Puh. 0400 500 373 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com www.sonera.fi/laajakaista