Soneralta turbopäivitys 3G-verkon tiedonsiirtonopeuteen

Sonera päivittää 3G-verkkonsa tiedonsiirtopalvelut turbonopeuteen HSPA-tekniikalla. Verkko on avattu Uudellamaalla, ja päivitys tehdään koko maan 3G-verkkoon kesän aikana. Verkko tarjoaa asiakkaille moninkertaisesti nopeamman yhteyden kuin tavallinen 3G-verkko.

”Turbo 3G määrittelee langattomat yhteydet kokonaan uudelleen. Nyt kiinteässä laajakaistassa totuttuun nopeuteen riittää kannettava tietokone ja datakortti, ja nopeaan tiedonsiirtoon kykenevistä puhelimista tulee todellisia matkaviestinnän tehopakkauksia,” sanoo tuotekehitysjohtaja Pasi Mehtonen TeliaSoneran Suomen mobiilipalveluista.

Nopea tiedonsiirto matkaviestinverkossa on erityisen hyödyllinen yrityskäyttäjille ja kaikille asiakkaille, jotka haluavat käyttää internet- ja sähköpostipalveluita ajasta ja paikasta riippumatta. Päivityksen ansiosta asiakas saa nopeammin yhteyden palveluihin, ja esimerkiksi internetsivut, sähköposti ja suuret tiedostot latautuvat nopeammin.

Soneran tuoreen trenditutkimuksen mukaan nopealle tiedonsiirrolle on tarvetta. Suomalaiset yritykset panostavat liikkuvaan työskentelyyn: kahdeksan kymmenestä vastaajasta aikoo jatkossa työskennellä vähintään yhtä paljon konttorin ulkopuolella kuin aiemmin, ja 40 % yrityksistä aikoo lisätä investointeja uuteen viestintä¬tekniikkaan ja – palveluihin. Myös kuluttajat haluavat yhä useammin käyttää sähköpostia matkapuhelimella.

”Tarjoamme ensimmäisessä vaiheessa asiakkaille yhden ja kahden megabitin maksiminopeuksia. Tarjolla olevilla päätelaitteilla tämä tarjoaa asiakkaille jopa kuusinkertaisen nopeuden aikaisempaan verrattuna, ja teknologian kehityksen myötä asiakas voi hyödyntää nykyistäkin suurempia nopeuksia,” sanoo Pasi Mehtonen.

Sonera Data Teho tilataan liittymän tiedonsiirtopalvelun lisäpalveluksi. Yhden megabitin palvelun lisämaksu on 7,90 €/kk ja kahden megabitin palvelun 19,90 €/kk.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa: