Soneralta valokuitupohjaiset internetyhteydet VVO:lle

TeliaSonera Finland ja VVO ovat sopineet uudesta yhteistyömuodosta. Sopimuksen mukaan Sonera toimittaa valokuitupohjaiset internetyhteydet VVO:n nimettyihin vuokra-asuntokohteisiin pääkaupunkiseudun, Oulun ja Tampereen alueilla. Valokuitu tullaan toimittamaan 43 kiinteistöön, eli yhteensä noin 3000 vuokra-asuntoon. VVO:n asiakkaille tämä tarkoittaa entistä nopeampaa ja edullisempaa laajakaistaista internetyhteyttä.

Lisäksi Sonera tarjoaa VVO:n muiden kiinteistöjen asukkaille Sonera Laajakaista ADSL- tai Sonera Laajakaista Kaapeli-liittymiä. Sopimus ei kuitenkaan sido VVO:n vuokra-asukkaita, vaan asukkaat päättävät itse laajakaistapalvelun hankinnasta. Sopimuksen arvoa ei julkisteta. "Sopimus on merkittävä laajennus Soneran ja VVO:n yhteistyöhön. Aiemmin Sonera on toimittanut VVO:n asukkaille Sonera Huoneisto -laajakaistaliittymiä. Valokuitupohjainen internetyhteys mahdollistaa huomattavasti nykyistä nopeampien laajakaistaliittymien tarjoamisen. Nykyinen kiinteistöliittymäyhteys on 1 Mbps/128 kbps, kun taas valokuitu mahdollistaa jopa gigabittien sekuntinopeuden kiinteistöön tulevalle runkoyhteydelle. Meille tämä antaa eriomaisen mahdollisuuden kehittää ja tarjota uusia laajakaistan lisäpalveluja, kuten tilausvideopalveluja", toteaa Johan Flykt TeliaSonera Finlandista. "VVO:lle kuituverkkoon investoiminen on uusi tapa lisätä kiinteistöjen arvoa ja asuntojen houkuttelevuutta. Kuidulla verkotetuissa kiinteistöissä asiakkaat saavat asunnon varustukseen kuuluvana peruspalveluna 512 kilobitin laajakaistaliittymän, joka riittää erinomaisesti monipuoliseen internetkäyttöön. Halutessaan asiakas voi tilata edullisesti myös nopeamman yhteyden Soneralta", kertoo varatoimitusjohtaja Urpo Piilo VVO:sta. ”Lisäksi yhteistyösopimuksen ansiosta lähes kaikkien VVO:n kiinteistöjen asiakkailla on mahdollisuus saada markkinahintoja edullisemmin Sonera Laajakaista ADSL- tai Sonera Laajakaista Kaapeli –liittymä”, jatkaa Piilo. Lisätietoja: Johan Flykt, johtaja, Tuotteet ja palvelut, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 0400 494 856 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Kimmo Rintala, verkkoinsinööri, Tekninen yksikkö. VVO-yhtymä Oyj, VVO Puh. 040 7710 496 Sähköposti: etunimi.sukunimi@vvo.fi