Soneran asiakkaiden puhelut halvemmiksi EU-alueella

Matkapuhelimella soittaminen ja puheluiden vastaanottaminen Euroopan Unionin alueella halpenee. Euroopan parlamentin ja neuvoston asetus kansainvälisestä verkkovierailusta (roaming) astuu voimaan 30.6.2007. TeliaSonera Finland Oyj tarjoaa asiakkailleen automaattisesti asetuksen mukaiset hinnat 30.8.2007 alkaen.

EU-sääntely määrittelee operaattoreille uuden hintakaton eli eurotariffin, joiden mukaisesti operaattoreiden tulee hinnoitella Euroopan Unionin alueella soitetut ja vastaanotetut roaming-puhelut. Muutos on tehty helpoksi Soneran asiakkaille, sillä heidän ei tarvitse tehdä mitään saadakseen uudet eurotariffin mukaiset hinnat käyttöönsä. Soneran hinnat astuvat automaattisesti voimaan 30.8.2007.

Matkapuheluhinnat* ulkomailla Euroopan Unionin alueella ja Norjassa 30.8.2007

Puhelu Suomeen, oleskelumaahan tai toiseen EU-maahan: 0,49 € (alv 0 %) 0,5978 € (alv 22 %)
Puhelun vastaanotto: 0,24 € (alv 0 %) 0,2928 € (alv 22 %)
*Puheluiden veloitusjakso on 30 sekuntia.

Lisäksi Sonera laskee samanaikaisesti matkapuheluhintoja joissakin Euroopan Unionin ulkopuolisissa maissa kuten Sveitsissä ja Islannissa. Näistä maista soittaminen Euroopan Unionin maihin maksaa 30.8.2007 alkaen 0,85 €/min (sis. alv 22 %).

”Olemme tehneet hintamuutoksen helpoksi asiakkaillemme ja tarjoamme asetuksen mukaiset hinnat automaattisesti elokuun lopusta alkaen. Näemme muutoksen positiivisena uutisena asiakkaillemme. Uskomme, että uudet hinnat lisäävät asiakkaidemme halukkuutta käyttää matkapuhelinpalveluitamme myös ulkomailla”, sanoo TeliaSoneran Suomen Mobiililiiketoiminnasta vastaava johtaja Esa Rautalinko.

Soneran asiakkaat saavat automaattisesti uudet eurotariffin mukaiset hinnat käyttöönsä. Soneran asiakkaita tiedotetaan uusista hinnoista matkapuhelinlaskujen yhteydessä heinäkuusta alkaen. Uudet hinnat löytyvät heinäkuussa myös Soneran internetsivuilta, www.sonera.fi/matkalla.

Lisätietoja lehdistölle antavat:
Esa Rautalinko, Senior Vice President, Mobility Services Finland