Soneran laajakaista-asiakkaille uusi tukipalvelu

Soneran laajakaista-asiakkaat voivat saada tukea erilaisiin laajakaistan käyttötilanteisiin suoraan tietokoneelle ladattavan Sonera Internet Avustajan avulla. Palvelun avulla voi tehdä viankorjausta tai ottaa suoraan chatin kautta yhteyttä Soneran tekniseen asiakaspalveluun. Tarvittaessa käyttäjä voi antaa Soneran tekniselle asiakaspalvelulle luvan ottaa tietokoneeseen hetkeksi etäyhteys, jolloin ongelma löytyy helposti suoraan asiakaspalvelutyöntekijän avulla.

Sonera on julkistanut uuden palvelun, jonka avulla asiakas voi selvittää erilaisia internetin käyttöön liittyviä asioita helposti ja vaivattomasti. Sonera Internet Avustajan avulla voi etsiä internetin käyttöön liittyvää ajankohtaista tietoutta sekä selvittää ja korjata www-selaimeen, sähköpostiin ja laajakaistayhteyteen liittyviä vikoja. Palvelun käyttö on maksutonta. Sonera Internet Avustajan voi käydä lataamassa omalle koneelleen www.sonera.fi/internetavustaja -sivustolla. Ohjelman asennuksen jälkeen vianselvitys on mahdollista jopa silloin, kun laajakaistayhteys ei ole toiminnassa. Tällöin ohjelma itse tarkistaa koneen asetuksia ja kertoo käyttäjälle, missä vika saattaa piillä. Etätuki-palvelun avulla voi myös ottaa suoraan yhteyttä Soneran tekniseen asiakaspalveluun. Tarvittaessa asiakas voi antaa luvan ottaa tietokoneeseen hetkeksi etäyhteys, jolloin ongelma löytyy helposti suoraan Soneran asiakaspalvelutyöntekijän avulla. ”Tämä on asiakkaalle tehokas ja vaivaton tapa hoitaa mahdollisia laajakaistaongelmatilanteita. Asiakkaamme ovat toivoneet, että voisivat ottaa myös muuten kuin soittamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Etätuki-palvelu tuo tällaisen mahdollisuuden nyt asiakkaillemme. Sen sijaan, että soittaa asiakaspalveluun, voi seurata suoraan omalta koneeltaan, miten Soneran tekninen asiakaspalvelu ratkoo etäyhteyden avulla ongelmaa. Sitä voi jo sanoa hyväksi palveluksi”, sanoo kehitysasiantuntija Antti Koskinen TeliaSonera Finlandista. Sonera jakaa Sonera Internet Avustajan kaikille uusille laajakaista-asiakkailleen yhdessä laajakaistan asennuspaketin kanssa. Ohjelman voi käydä myös suoraan lataamassa www.sonera.fi/internetavustaja -sivuilta. Sonera Internet Avustaja –palvelun tukemat käyttöjärjestelmät ovat Windows 98 / ME, Windows 2000 ja Windows XP. Ohjelman käyttö on mahdollista Internet Explorer –selaimen versioilla 5 ja 6. Sähköposti- ja uutisryhmien vianselvitys toimii vain Outlook Express –sähköpostiohjelman kanssa. Lisätietoja: Antti Koskinen, kehitysasiantuntija, TeliaSonera Finland Puh. 02040 25596 sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com