Soneran Lounais-Suomen asennus-, turva- ja pienvaihdepalvelut Eltel Networksille ja Isoworksille

Sonera on sopinut Turun ja Loimaan asennus- ja turvapalveluyksikkönsä siirtämisestä liikkeenluovutuksena Eltel Networks Oy:lle sekä pienvaihdepalvelujen siirtämisestä liikkeenluovutuksena Isoworks Oy:lle, minkä seurauksena n. 100 henkilöä siirtyy vanhoina työntekijöinä Eltel Networksin ja Isoworksin palvelukseen. Liikkeenluovutus Isoworksille tapahtuu 1.6.2007 ja Eltel Networksille 1.9.2007.

”TeliaSoneran strategiana on tehdä kiinteän verkon rakentamiseen, toimittamiseen ja viankorjaukseen liittyvät kenttätyöt alihankintana. Lounais-Suomen alueella sijaitseva oma asennusyksikkömme on ollut poikkeus ja nyt siirrymme myös Turun, Loimaan ja Vakka-Suomen alueella strategian mukaiseen toimintatapaan. Eltel Networks on jo asennusyhteistyökumppanimme, joten on luonnollista siirtää asennustyöt heille ja tarjota näin yhdessä kumppanimme kanssa asiakkaillemme yhdenmukaista palvelua kustannuskykyiseen hintaan,”, TeliaSoneran Broadband Services liiketoiminta-alueella Product & Production Finland –yksiköstä vastaava johtaja Mika Matturi sanoo.
Samalla kun Sonera siirtyy ostamaan asennustyöt kumppaniltaan, se luopuu turva- ja pienvaihdepalveluliiketoiminnasta. Jatkossa Eltel Networks tarjoaa turvapalveluita Lounais-Suomessa ja Isoworks jatkaa valtakunnallista pienvaihdeliiketoimintaa toimien Soneran alihankkijana ja yhteistyökumppanina. Tavoitteena on yhtenäistää toimintamalleja ja yksinkertaistaa palveluvalikoimaa osana Soneran kehitysohjelmaa, jolla pyritään merkittävään kannattavuuden parantamiseen.
"Liiketoimintakauppa vahvistaa merkittävästi teleosaamista Lounais-Suomessa ja palvelutarjoomamme alueella laajenee ratkaisevasti. Olemme tehneet TeliaSoneran kanssa yhteistyötä pitkään ja liiketoimintakauppa luo hyvän pohjan yhteistyön laajentamiselle," sanoo Eltel Networks Oy:n toimitusjohtaja Aimo Nuottimäki.
"Isoworks on toiminut jo vuosien ajan TeliaSoneran pienvaihdepalveluliiketoimintaan liittyvänä alihankkijana. Uskomme, että TeliaSoneran keskittyessä omaan ydinliiketoimintaansa, suora liiketoimintasuhde pienvaihdepalveluasiakkaiden ja Isoworksin välillä antaa meille paremmat mahdollisuudet kehittää sekä nykyisiä että tulevia palveluja kyseisille asiakkaille. Sopimus tukee erinomaisesti strategiaamme kehittää kokonaisvaltaista ICT-palvelua pk-sektorille.", sanoo Isoworksin toimitusjohtaja Petteri Heikinheimo.

Lisätietoja:
Mika Matturi, johtaja, TeliaSonera Broadband Services, Product & Production, puh. 0400 400 065
Aimo Nuottimäki, maajohtaja, Eltel Networks Oy, puh. 040 311 3601
Petteri Heikinheimo toimitusjohtaja, Isoworks Oy, puh. 050 3644 597

Eltel Networks Oy

Eltel Networks on eurooppalainen Infranetyhtiö, jonka päätoimialana on sähkö- ja televerkostot. Eltel suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää voimansiirto- ja jakeluverkkoja, kiinteitä- ja mobiiliteleverkkoja sekä julkishallinnon verkostoja. Haluamme taata asiakkaillemme keskeytymätöntä ja tehokasta sähkön ja signaalien siirtoa. Toimimme nykyään Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa, Baltiassa, Saksassa ja Venäjällä. Vuonna 2006 liikevaihtomme oli 756 MEUR ja tänään henkilöstömäärämme on 8 200. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoon Perkkaalla.

Isoworks Oy

Isoworks varmistaa yritysten tietotekniikka- ja viestintäratkaisujen sujuvan toimivuuden. Isoworksin tarjoamat palvelut kattavat niiden käyttöönottovaiheen, käytönaikaisen hyödyntämisen sekä jatkuvan kehityksen. Yhtiö ratkaisee vuoden aikana noin 300 000 asiakastoimeksiantoa ja sen palveluksessa työskentelee noin 700 henkilöä 35 paikkakunnalla. Isoworks kuuluu Fujitsu Services Oy -konserniin. SFS-Sertifiointi myönsi Isoworksille huhtikuussa 2001 laatusertifikaatin, joka perustuu SFS-EN ISO 9001:2000 -standardiin. www.isoworks.fi