Soneran toimittamat huippunopeat laajakaistayhteydet mahdollistavat tulevaisuuden TV-palvelut Vuosaaren asukkaille

TeliaSonera Finland Oyj ja Vuosaaren Kiinteistöt Oy ovat sopineet Helsingin Vuosaaren kaikkien noin 3000 vuokra-asunnon varustamisesta valokuitupohjaisilla, jopa 100 Mbit/s:n yhteysnopeudet mahdollistavilla laajakaistayhteyksillä. Yhteydet toteutetaan vuoden 2007 aikana. Kaikki asunnot varustetaan 1/1 Mbit/s:n perusnopeudella, joka sisältyy huoneistojen vuokraan. Asukkaat voivat lisäksi itse tilata käyttöönsä lisänopeutta ja laajakaistaisia lisäpalveluita.

”Valokuitupohjaisilla kiinteistöjen laajakaistaratkaisuilla on markkinoilla kasvava kysyntä. Soneran valokuituverkko mahdollistaa liittymän päivittämisen jopa sata kertaa nopeammaksi, joten asukkaiden kasvavat tarpeet on huomioitu pitkälle tulevaisuuteen. Toimitamme tällä hetkellä valokuitupohjaisia laajakaistaratkaisuja 15 suurimpaan kaupunkiin eri puolille Suomea”, sanoo TeliaSoneran Suomen laajakaista- ja kaapeli-TV-palveluiden kuluttajamyynnistä vastaava johtaja Seppo Hakanen.

”Valitsimme Soneran, koska se oli kokonaistaloudellisesti edullisin sekä tekniikaltaan vuosien päähän ulottuvan kehityksen kattava. Liittymänopeuksien tarve kasvaa vauhdilla kuluttajapalveluiden lisääntyessä. TV-palvelut siirtyvät yhä enemmän laajakaistalle jne. Vuosaaressa asukkaat ovat suurelta osin nuoria aktiivisia perheitä ja haluamme olla kehityksessä mukana ajoissa. Tällä ratkaisulla asukkaamme säästävät satoja euroja vuodessa markkinahintaisiin liittymiin verraten.”, sanoo toimitusjohtaja Seija Lauronen Vuosaaren Kiinteistöt Oy:stä.

”Tämä kauppa on Soneralle todella merkittävä. Vahvistamme asemaamme pääkaupunkiseudulla nopeiden ja luotettavien laajakaistayhteyksien toimittajana. Vuosaaren Kiinteistöt Oy on edelläkävijä tarjotessaan vuokralaisilleen laajakaistapalvelut vuokraan kuuluvana peruspalveluna”, Seppo Hakanen kertoo.

Lisätietoja:

Vuosaaren Kiinteistöt Oy, toimitusjohtaja Seija Lauronen, puhelin 3417300 (vaihde), sähköposti etunimi.sukunimi@vuosaarenkiinteistot.fi

TeliaSonera, myyntijohtaja Seppo Hakanen, Broadband Services Finland, Sales & Marketing
puhelin 040 842 1848; sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com