Stora Enso valitsi TeliaSoneran globaalien verkko- ja hallintapalvelujensa toimittajaksi

TeliaSonera AB ja Stora Enso Oyj ovat allekirjoittaneet laajan sopimuksen globaalien verkko- ja hallintapalveluiden toimittamisesta. Sopimus on jatkoa aiemmalle yhteistyölle, jossa
TeliaSonera on vastannut Stora Enson globaalista dataverkosta sekä puhepalveluiden infrastruktuurista jo useita vuosia. TeliaSonera vastaa Stora Ensolle kokonaisuudesta yhden yhteyspisteen kautta. Sopimus on voimassa 2 + 1 vuotta.

Sopimukseen sisältyy mittava kehittämisohjelma, jonka tavoitteena on edistää globaalien verkkopalveluiden kustannustehokkuutta. Sopimukseen sisältyy optio, jossa TeliaSonera ottaisi hoitoonsa myös Stora Enson paikalliset, kiinteät ja langattomat lähiverkkopalvelut sekä verkkoihin läheisesti liittyvät tietoturva- ja etäyhteyspalvelut Stora Enson oman henkilöstön ja kolmansien osapuolten käyttöön. TeliaSonera vastaa maailmanlaajuisesti näiden palveluiden kehittämisestä, tuottamisesta ja tuesta Stora Ensolle.

”Olemme iloisia siitä, että Stora Enso uskoo tämän merkittävän palvelukokonaisuuden TeliaSoneran hoitoon. Valinta kertoo, että Stora Enso luottaa kykyymme tuottaa palvelut heille maailmanlaajuisesti. Uskomme, että nyt allekirjoitettu kauppa vahvistaa yrityskuvaamme suurten yritysten globaalien palvelujen tarjoajana ”, sanoo TeliaSoneran globaalista myynnistä vastaava johtaja Dan Strömberg.

Pohjoismaiden ja Baltian ulkopuolella verkkopalvelut toimitetaan yhteistyössä teleoperaattori Orangen kanssa.

Peter Fagerström, TeliaSonera Finland Oyj, puhelin +358 (0)40 3022478