Täydellinen liikkuvan työn ratkaisu yrityksille kiinteään kuukausihintaan

Sonera lanseeraa markkinoiden kattavimman liikkuvan työn palvelupaketin. Kuukausihinnoitteluun perustuva kokonaisuus sisältää sähköposti- ja kalenteripalvelut, työkalut asiakkuuksien ja dokumenttien hallintaan, älypuhelimen ja kannettavan tietokoneen sekä rajoittamattoman määrän tiedonsiirtoa. Matkapuhelimen ja kannettavan tietokoneen käytön tehokkaasti yhdistävä ratkaisu sopii kaikenkokoisille yrityksille.

Palvelut on optimoitu toimimaan Nokian yrityslaitteissa ja uudessa Nokia 3G Booklet –minikannettavassa sekä kaikissa Windows-tietokoneissa. Sonera vastaa ratkaisun tietoliikennepalveluista, sähköposti- ja tiimikeskuspalveluista sekä kokonaisuuden paketoinnista ja laskutuksesta. Palvelukokonaisuudessa Microsoft toimii ohjelmistotoimittajana ja Mepco sovellustoimittajana sekä integraattorina. ”Alansa johtavat toimijat ovat nyt yhdistäneet osaamisensa valmiiseen palvelupakettiin, jonka avulla yritys voi parantaa työn tuottavuutta, karsia liikkumisen kustannuksia sekä lisätä kilpailukykyään heti ilman alkuinvestointeja. Tutut Microsoft-ohjelmistot ja Nokian päätelaitteet helpottavat päivittäistä työtä. Sonera ja Mepco tuovat ne liikkuvaa liiketoimintaa tukevana kokonaisratkaisuna sinne missä työntekijät kulloinkin ovat”, kertoo johtaja Henri Harmia TeliaSoneran yritysasiakasliiketoiminnasta. ”Tämä on ensimmäinen kerta kun suomalaisille yrityksille ja organisaatioille tarjotaan mahdollisuus hankkia liikkuvan työn ratkaisut ja täysi asiakkuudenhallinnan toiminnallisuus päätelaitteineen ja datayhteyksineen yhdeltä luukulta, end-to-end-tyyppisenä palveluna”, toteavat Microsoft Dynamics liiketoimintajohtaja Mika Aromaa ja Mepco Oy:n toimitusjohtaja Markku Pekkola. Kaikki palvelupaketin toiminnallisuudet ovat käytettävissä sekä matkapuhelimella että kannettavalla tietokoneella kiinteään kuukausihintaan. Palvelupakettiin kuuluvat Microsoft Exchange- ja Outlook –järjestelmiin perustuvat sähköposti- ja kalenteripalvelut. Reaaliaikaisen laajakaistayhteyden avulla sähköpostit ja kalenterimerkinnät näkyvät heti käyttäjän matkapuhelimessa tai kannettavassa tietokoneessa. Myös yrityksen verkossa sijaitsevat dokumentit ovat ratkaisun avulla tietoturvallisesti käytettävissä sekä työpaikalla että sen ulkopuolella. Kokonaisuus sisältää lisäksi valmiiksi paketoidun, verkkopalveluna tarjottavan Microsoft Dynamics CRM-ratkaisun. Mobiilisovelluksen avulla esimerkiksi asiakastiedot, kontaktit ja myynnin seurantatiedot ovat aina käytettävissä. Ratkaisussa matkapuhelimen ja kannettavan tietokoneen käyttö on yhdistetty tehokkaasti. Kun matkapuhelimeen tulee puhelu, palvelu välittää tiedon käyttäjän kannettavaan työasemaan. Sovellus tunnistaa asiakkaan ja avaa CRM-järjestelmän tietokoneessa automaattisesti oikeine asiakastietoineen. Lisätietoja: Henri Harmia, TeliaSonera, Vice President, Business Development & Strategy, p. +040 506 2869 sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Mika Aromaa, Liiketoimintajohtaja, Microsoft Dynamics, p. 050 592 8556, sähköposti: etunimi.sukunimi@microsoft.com Markku Pekkola, toimitusjohtaja, Mepco Oy, p. 0400 233 150 sähköposti: etunimi.sukunimi@mepco.fi Microsoft Oy Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 58,44 miljardia US dollaria. Mepco Oy Mepco Oy kehittää ja toimittaa ohjelmistoratkaisuja asiakkuudenhallintaan, talouden- ja toiminnanohjaukseen sekä palkka- ja henkilöstöhallintoon. Mepco yhdistää Microsoftin johtavat yritysohjelmistot ja teknologiat vahvaan ammattitaitoon, pitkään kokemukseen sekä asiakaslähtöiseen paikalliseen tukeen. Yhtiö on Microsoftin sertifioitu ja palkittu Gold-kumppani. Microsoft nimesi Mepcon ainoana suomalaisena toimittajana vuoden 2009 Microsoft Dynamics Inner Circle -kärkiryhmään. Mepcon palveluksessa on 70 henkilöä Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2008 oli noin kuusi miljoonaa euroa.