Telering-myymälöistä Sonera Pisteitä

Telering-ketjun nimi ja ilme uudistuu. Uudeksi nimeksi on valittu Sonera Piste. Tavoitteena on vahvistaa ketjun kilpailukykyä parantamalla myymälöiden näkyvyyttä katukuvassa ja tiivistämällä yhteistyötä Soneran kanssa. Vuoden loppuun mennessä uuden nimen alla on 56 myymälää ja ketjun koko kasvaa vuoden 2006 alussa. Ketjun toimintamalli ja henkilöstö on tarkoitus säilyttää pääosin ennallaan. Telering on TeliaSonera Finland Oyj:n täysin omistama yhtiö.

Muutos tehostaa ja tiivistää ketjun toimintaa. ”Suomen televiestintämarkkinan muutokset, ennen kaikkea tiukentuva kilpailutilanne lisäävät tarvetta tehostaa ja tiivistää yhteistyötä tärkeiden kumppaneidemme, jakeluketjujen kanssa”, sanoo kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Janne Vainio. ”Haemme uudistuksella tiiviimpää yhteistyötä ja synergioita mm. palvelutarjonnassa ja markkinoinnissa. Haluamme valmistautua palvelemaan asiakkaitamme yhä paremmin”, sanoo Janne Vainio. Uudistetun Sonera Piste -ketjun tuotteet keskittyvät langattomuuteen ja laajakaistaan sekä tiedon hankkimisessa ja kommunikoinnissa käytettäviin tuotteisiin. Kohderyhminä ovat jatkossakin koti- ja yritysasiakkaat. Palveluvalikoimaan kuuluvat matkapuhelimet, matkapuhelinliittymät ja laajakaistaliittymät. Muita tuotteita ovat esim. tietokoneet, tulostimet sekä erilaiset tarvikkeet ja lisälaitteet. Muutos ei vaikuta muiden jälleenmyyjien asemaan. ”Tiivis yhteistyö laajan ja asiantuntevan jälleenmyyjäkentän kanssa on ollut yksi perinteisiä vahvuuksiamme. Tätä vahvuutta kehitämme kaikkien jälleenmyyjäkumppaniemme kanssa jatkossakin”, sanoo Janne Vainio. Lisätietoja: TeliaSonera Finland Oyj Johtaja Janne Vainio Matkapuhelin: 0400 400171 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com