TeliaSonera esittelee SurfPort Awards -ehdokkaat

SurfPort Awards -gaala on tärkeä tapahtuma sisällöntuottajille ja mobiili-internet-palvelujen tarjoajille. Tällä kertaa se järjestetään 25.1.2007 Tukholmassa. Gaalassa nimetään SurfPort-mobiiliportaalin parhaat sisältöpalvelut vuonna 2006.

SurfPort on Pohjoismaiden ja Baltian johtava mobiiliportaali, jolla on yli miljoona käyttäjää kuukaudessa.

”Olemme iloisia siitä että sisällöntuottajat ovat jatkaneet palveluidensa kehittämistä ja erittäin tyytyväisiä viime vuoden aikana tapahtuneeseen kehitykseen. SurfPort-portaalin palveluiden määrä kasvaa jatkuvasti, ja yhä useammat tunnetut tuotemerkit löytyvät sieltä. Musiikin ja TV-tarjonnan lisäksi palvelut, joissa käyttäjät itse tuottavat sisällön, kuten mobiiliblogit, deittailu ja omien videopätkien ja kuvien lataus, ovat vahvassa nousussa”, sanoo TeliaSonera AB:n Henrik Nilsson, joka vastaa SurfPort-portaalista.

SurfPort Awards -palkinnot jaetaan kuudessa eri kategoriassa.

Vuoden 2006 SurfPort Awards –ehdokkaat:

Paras sisällöntuottaja
Ruotsi: Eniro; Suomi: Fonecta; Norja: Aspiro; Tanska: Unwire; Liettua: Plius; Viro: Trio LSL

Paras musiikkipalvelu
Ruotsi: Source, täyspitkät kappaleet, Inprodicon; Suomi: Musiikkilataamo, täyspitkät kappaleet, Helsingin Sanomat; Tanska: Mobile Music, täyspitkät kappaleet, EMI; Liettua: WES, soittoäänet, aidot äänet ja videosoittoäänet, WES; Viro: U-Pop, täyspitkät kappaleet, Trio LSL

Innovatiivisin palvelu
Ruotsi: BOKiLUR, äänikirjat, BOKiLUR; Suomi: Kato Mua, käyttäjien omat videot, Redlynx; Norja: Mobilsök, näyttää automaattisesti tuntemattoman soittajan nimen ja osoitteen, Opplysningen 1881; Tanska: M! ja VMAX, elämäntapa- ja harrastelehdet, Benjamin; Liettua: Hansa Bank, pankkipalvelut, Hansa Bank; Viro: Postimees, uutiset, Postimees

Paras palvelu käyttäjien itse tuottamalle sisällölle
Ruotsi: Lunarstorm, yhteisöpalvelu nuorille, Lunarstorm; Suomi: IRC-Galleria, yhteisöpalvelu nuorille, Dynamoid; Norja: Mobilove, deittipalvelu, Plutolife; Tanska: Blog, nuorten blogi, TV2; Liettua: Ovao.It, käyttäjien omat kuvat ja videot, Midas

Paras Streaming Media -palvelu
Ruotsi: SR Mobil, Sveriges Radio; Suomi: The Voice, musiikki-tv-kanava, SBS Finland; Norja: NRK, tv ja radio, NRK; Tanska: TV2, tv-kanava, TV2; Liettua: Vyriausybės posėdžiai, keskusteluja suorana virtaustoistolähetyksenä Liettuan eduskunnasta, Verozona; Viro: Tv.ee, tv-klipit, Tilde

Vuoden tulokas