TeliaSonera Eurovision laulukilpailun 2007 pääyhteistyökumppani

TeliaSonera on vuoden 2007 Eurovision laulukilpailun pääyhteistyökumppani. Pääyhteistyökumppanina TeliaSoneralla on Euroviisutapahtumien kaikki eurooppalaiset tapahtuma-, markkinointi-, media- ja uusmediaoikeudet.

- Olemme ylpeitä voidessamme toimia Euroviisujen pääyhteistyökumppanina, sanoo toimitusjohtaja Juho Lipsanen TeliaSonera Finlandista. Erityisesti Suomen voitettua kilpailun vuonna 2006 tämä on erinomainen mahdollisuus hyödyntää näin suuren kansainvälisen tapahtuman saamaa laajaa huomiota.

- Uskomme, että markkinointitoimenpiteemme ja kokemuksemme suurista ja teknisesti haastavista hankkeista auttavat rakentamaan ainutlaatuisen tapahtuman suuren yleisön iloksi, Lipsanen jatkaa. Viimeisen neljän vuoden aikana olemme todenneet musiikkipalveluiden kysynnän kasvaneen niin laajakaistan kuin matkapuhelinpalveluidenkin muodossa. Vastaamme tähän kysyntään antamalla kaikille Euroviisufaneille mahdollisuuden osallistua digitaalisesti vuoden 2007 suurimman musiikkijuhlan ja ilmiön rakentamiseen.

- Aloitamme tiiviin yhteistyön Yleisradion kanssa heti karsintojen alkaessa, ja uskon että voimme yhdessä rakentaa uuden aikakauden Euroviisut ja näyttää suomalaista osaamista suurelle eurooppalaiselle yleisölle, Lipsanen toteaa.

Helsingissä järjestettäviä 52. Eurovision laulukilpailuja isännöi Yleisradio. Kilpailulähetyksiin sisältyy kaksi viikon kuluessa lähetettävää suoraa ohjelmaa: semifinaali 10. toukokuuta ja loppukilpailu 12. toukokuuta 2007. Vuoden 2006 Euroviisut Ateenassa voitti Suomea edustanut Lordi.

_____________________________________________
Lisätietoja:
Markkinointi- ja asiakkuusjohtaja Minna Pajala, TeliaSonera Finland, 040 302 1500
Senior Vice President Kelly Odell, Marketing, TeliaSonera AB, +46-(0)8-713 58 30