TeliaSonera Finland toimittaa EU-puheenjohtajuuskauden tietoliikennepalvelut

TeliaSonera Finland on valittu Suomen EU-puheenjohtajuuskauden (1.7.2006 – 31.12.2006) tietoliikennepalvelujen toimittajaksi. Sopimus allekirjoitettiin tänään.

Sopimus sisältää tietoliikennepalvelut laajasti sisältäen puhe-, data-, kuva- ja internet-palveluita kokouspalveluiden ja ulkopuolisten yhteyksien muodossa. Kokouspalveluihin kuuluu myös päätelaitteita ja niiden ylläpito- ja neuvontapalveluja. EU-puheenjohtajakauden kokouksia järjestetään Suomessa noin 20 paikkakunnalla. TeliaSonera Finland toimittaa yhteistyökumppaneidensa kanssa lehdistökeskusten tekniikkaa avaimet käteen periaatteella. Toimitukset sisältävät kalusteita, kaapelointia, yhteyksiä ja logistiikkaa. TeliaSonera Finlandin johtamaan konsortioon kuuluvat mm. YIT, Puustelli ja Muuttopalvelu Niemi. ”Uskomme, että pystymme yhteistyökumppaneidemme kanssa hyödyntämään yhteistä kokemustamme vastaavista suuren luokan tapahtumista. Yhteistyötä tällä porukalla on tehty jo Suomen edellisellä puheenjohtajuuskaudella 1999”, sanoo projektia TeliaSonera Finlandissa vetävä Timo Lahtinen. TeliaSonera Finland on toimittanut aiemmin tietoliikenneyhteydet mm. yleisurheilun MM-kisoihin vuonna 2005, jääkiekon maailmanmestaruuskisoihin vuosina 2003 ja 1997 ja hiihdon MM-kisoihin vuonna 2001. Lisätietoja: Timo Lahtinen puh. 0400 939889 sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com