TeliaSonera Finland toimittaa OP-ryhmälle tietoliikenneverkon kokonaispalveluna

TeliaSonera Finland Oyj ja OP-ryhmään kuuluva FD Finanssidata Oy ovat solmineet kolmivuotisen yhteistyösopimuksen. Sopimuksen mukaan TeliaSonera Finland toimittaa OP-ryhmälle valtakunnallisesti kattavan tietoliikenneverkon ja vastaa verkon hallinnasta sekä ylläpidosta. Sopimuksella TeliaSonera vahvistaa osaamistaan rahoitussektorilla, joka on yhtiön valittuja fokustoimialoja.

Finanssidata on OP-ryhmään kuuluva, vuonna 1992 perustettu atk-palveluyritys, joka vastaa ryhmän tietotekniikasta ja sen kehittämisestä. Osuuspankit muodostavat Suomen kattavimman pankkikonttoriverkoston noin 700 konttorillaan ympäri Suomen. Osuuspankkikonttorit ja itsepalvelupisteet yhdistävä tietoliikenneverkko on laajuudeltaan yksi Suomen suurimpia tietoliikenneverkkoja. Nyt solmitun sopimuksen mukaan TeliaSonera Finland toimittaa OP-ryhmälle kokonaispalveluna maan kattavan tietoverkon vastaten sen hallinnasta ja ylläpidosta seuraavan kolmen vuoden ajan. Ratkaisulla OP-ryhmä pyrkii varmistamaan toimintansa luotettavuuden, kustannustehokkuuden ja jatkuvuuden. ”Haimme ratkaisua, joka pystyy vastamaan kasvaviin laatuvaatimuksiimme. Palvelustrategiamme mukaisesti panostamme konttoriverkostomme kehittämiseen kuin myös sähköiseen asiointiin. Tietoliikenteen kokonaistoimivuus on meille kriittinen tekijä, ja verkon laadun on oltava yhtä korkea riippumatta siitä, missä päin Suomea toimitaan. Uskomme, että Soneran maantieteellinen kattavuus ja verkon kokonaishallintaosaaminen palvelee tarpeitamme ja on meille kustannustehokas ratkaisu. Haemme kumppanuudelta myös jatkuvuutta, jota TeliaSonera markkinoiden johtavana toimijana pystyy tarjoamaan”, kertoo osastopäällikkö Kari Katainen Finanssidata Oy:stä. OP-ryhmälle toimitettava tietoliikenneverkko sisältää tulevaisuuden kehityspolkuna mahdollisuudet mm. liikkuvan työskentelyn ratkaisuihin. ”Kumppanuus OP-ryhmän kanssa on meille erittäin merkittävä. Rahoitusalan ratkaisut ovat TeliaSoneran tärkeä fokusalue, jossa tavoitteenamme on entisestään kasvaa ja vahvistaa osaamistamme”, kertoo suuryritysasiakkaista vastaava johtaja Esa Korvenmaa TeliaSonera Finlandista. Lisätietoja: Mika Aarnikka, Myyntijohtaja, TeliaSonera Finland Oyj Matkapuhelin: 040 834 6569 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Kari Katainen, Osastopäällikkö, FD Finanssidata Oy Matkapuhelin: 050 551 3465 Sähköposti: etunimi.sukunimi@op.fi