TeliaSonera Finland toimittaa Suomen Sparille työasemaympäristön hallintapalvelut

TeliaSonera Finland ja Suomen Spar ovat solmineet kolmivuotisen palvelusopimuksen, jonka mukaan Sonera vastaa jatkossa Sparin työasemaympäristön hallinnasta. Palvelukokonaisuuteen kuuluu työasemien ja niihin liittyvien oheislaitteiden hallinta sekä service desk -tukipalvelut. Sopimus vahvistaa TeliaSoneran asemaa tietotekniikan ja tiedonvälityksen kokonaisratkaisujen toimittajana kaupan toimialalla.

Sopimus syventää Soneran ja Sparin pitkäaikaista yhteistyötä it-hallintapalveluihin. Sonera on jo aiemmin vastannut Sparin puhe- ja tietoliikenneratkaisuista ja niihin liittyvistä lisäpalveluista. Sparin tietoliikennekokonaisuutta täydentävä työasemien hallintapalvelu kattaa Sparin koko henkilöstön ja 20 toimipaikkaa ympäri Suomen. Suomen Spar kuuluu kansainväliseen Spar-organisaatioon, joka on maailman laajin itsenäisten päivittäistavarakauppiaiden yhteenliittymä. Palvelusopimus mahdollistaa Suomen Sparin työntekijöille kattavat service desk –tukipalvelut ja kulloinkin ajanmukaisen tietoteknisen toimintaympäristön. ”Tietotekniikan toimivuus on päivittäistavarakaupan toimialalla nykyisin erittäin kriittistä. Palvelusopimuksen avulla pyrimme varmistamaan toimistohenkilöstön osalta tietotekniikan päivittäisen toimivuuden ja tarvittavien tukipalveluiden saatavuuden aina tarvittaessa. Ulkoistusratkaisun keskeisimpänä hyötynä on kustannustehokkuuden parantuminen sekä omien resurssiemme vapauttaminen liiketoiminnan kannalta tärkeämpiin toimintoihin. Soneran valinnassa kumppaniksi painottui palveluvalikoiman laajuus ja sen soveltuminen omiin tarpeisiimme”, kertoo it- ja logistiikkajohtaja Peter Klenberg Suomen Sparista. TeliaSoneran tavoitteena on vahvistaa asemaansa tietotekniikan ja tiedonvälityksen kokonaisratkaisujen toimittajana valituilla toimialoilla. Syvenevä yhteistyö Sparin kanssa on merkittävä askel yhtiön fokusoimalla kaupan toimialalla. ”Kaupan alan kokonaisvaltaiset, tietoliikenteen ja tiedonvälityksen yhdistävät ratkaisut on valitsemiamme painopistealueita, joilla haluamme vahvistaa jalansijaamme. Nyt laajeneva yhteistyö maailman johtavimpiin kuuluvan päivittäistavaraketjun kanssa tukee tätä kasvulinjaa”, TeliaSonera Finlandin suuryritysasiakasliiketoiminnasta vastaava vt. johtaja Timo Levoranta sanoo. Lisätietoja: Ilkka Äyräväinen, Vice President, Trade and Services Accounts, Large Corporate Customers, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 040 3022049 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Peter Klenberg, It- ja logistiikkajohtaja, Suomen Spar Oyj Puh. 040 576 6201 Sähköposti: etunimi.sukunimi@spar.fi