Lehdistötiedote 10.11.2004 TeliaSonera Finland tuo markkinoille pohjoismaisen palvelupaketin työssään paljon liikkuville "Mobiilitehotyöskentelijälle" kaikki langattomat yhteydet kiinteään kuukausihintaan TeliaSonera Finland tuo markkinoille uuden pakettiratkaisun työssään paljon liikkuville ja paljon langatonta tiedonsiirtoa käyttäville henkilöille. TeliaSonera Connect -liittymä sisältää kaikki langattomat liitynnät (gprs, hscsd, edge, umts, wlan) yhdessä paketissa ja kiinteään kuukausihintaan. Liittymäpakettiin kuuluu myös rajaton Homerun-palvelun käyttö sekä runsaasti tiedonsiirtoa. Yhtenäisesti hinnoiteltu palvelu on Suomen lisäksi saatavilla ja käytettävissä Ruotsissa ja Norjassa sekä myöhemmin myös Tanskassa. TeliaSonera Connect -pakettiratkaisu on kehitetty erityisesti yrityksen liikkuvan työn tekijöille, jotka tarvitsevat yhteyden internetiin, sähköpostiin ja yrityksen omiin järjestelmiin ajasta ja paikasta riippumatta. Ratkaisu soveltuu esimerkiksi runsaasti langatonta tiedonsiirtoa hyödyntävälle kannettavan pc-tietokoneen tai kommunikaattorin käyttäjälle. TeliaSonera Connect -palvelu sisältää samassa paketissa eri langattomat tiedonsiirtotavat ja Connect-käyttöliittymän niiden helppoon käyttöön. Lisäksi Suomessa tarjoamaan kuuluu kannettavaan tietokoneeseen liitettävä gprs/wlan-monitoimikortti sekä 3G-kortti. Paketin kiinteään kuukausihintaan kuuluu myös 300 megatavua tiedonsiirtoa gprs, edge tai umts-yhteyksillä ja wlan-teknologiaan perustuvan HomeRun-palvelun rajaton käyttöoikeus kaikkialla maailmassa mistä löytyy HomeRun-verkko. Nopean langattoman internet-yhteyden tarjoavia Homerun-palvelualueita on jo noin 800 sekä noin 11 000 maailmanlaajuisesti verkkovierailusopimusten kautta. "Yhtenäistämällä ja hinnoittelemalla liittymätarjontaamme asiakkaalle selkeäksi kokonaisuudeksi tavoitteenamme on helpottaa ja edistää langattoman tiedonsiirron käyttöä. Tutkimustemme mukaan yhä useampi yritys on kiinnostunut ottamaan käyttöönsä liikkuvan työn mahdollistavia palveluja, kunhan se on vaivatonta ja kustannuksiltaan mahdollisimman hyvin hallittavissa", kertoo TeliaSoneran mobiilidatakehityksestä vastaava johtaja Lara Saulo. TeliaSonera Connect on ensimmäisiä konkreettisia TeliaSoneran yhteispohjoismaisia mobiilipalveluja. Liittymäpaketti on tällä hetkellä Suomen lisäksi saatavana myös Ruotsissa ja Norjassa sekä myöhemmin myös Tanskassa. Palvelu on samanlainen kaikissa TeliaSoneran maissa, joten se sopii erityisen hyvin yrityksille, jotka toimivat useassa Pohjoismaassa. Myös hinnoittelu on yhtenäistetty eli palvelupaketin kiinteä kuukausihinta on sama kaikissa Pohjoismaissa. "Koska ratkaisu on samanlainen kaikissa Pohjoismaissa, asiakas saa saman palvelupaketin ja siihen liittyvää tukea TeliaSoneran palvelupisteissä riippumatta missä maassa liikkuu. Ratkaisu soveltuukin hyvin esimerkiksi Pohjoismaisilla markkinoilla työskenteleville yrityskäyttäjille", Lara Saulo painottaa. TeliaSonera Connect -paketti täydentyy jatkossa yksinkertaistetulla gprs-verkkovierailu- hinnoittelulla sekä monipuolisilla VPN-ominaisuuksilla (Virtual Private Network), jotka mahdollistavat tietoturvallisen yhteyden yrityksen omaan intranetiin. Suomessa TeliaSonera Connect -pakettia myyvät Soneran omat palvelupisteet ja Soneran valtuuttamat jälleenmyyjät. Lisätietoja: Lara Saulo, Johtaja, Mobile Data, TeliaSonera Marketing, Products and Services Matkapuhelin: 040 3022 134 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Tommi Mattila, Projektipäällikkö, Mobile Data, TeliaSonera Marketing, Products and Services Matkapuhelin: 040 3022077 Sähköposti: etunimi.k.sukunimi@teliasonera.com www.sonera.fi/langaton TeliaSonera TeliaSoneran Suomen tulosyksikkö TeliaSonera Finland Oyj tarjoaa tuotteita ja palveluita Sonera-brandin alla. TeliaSonera on Pohjolan ja Baltian johtava televiestintäyritys. Joulukuun lopussa 2003 TeliaSoneralla oli 11 957 000 matkaviestintäasiakasta (ml. osakkuusyhtiöt 37 610 000), 8 061 000 kiinteän verkon asiakasta ja (ml. osakkuusyhtiöt 9 160 000.) ja 1 631 000 internet-asiakasta (ml. osakkuusyhtiöt 1 691 000). Kotimarkkinoiden ulkopuolella TeliaSoneralla on merkittäviä omistusosuuksia kasvavilla markkinoilla Venäjällä, Turkissa ja Euraasiassa. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä ja Helsingin Pörssissä. Tammi-joulukuu 2003 pro forma -liikevaihto oli 81,7 miljardia Ruotsin kruunua (9,01 miljardia euroa). Työntekijöiden määrä oli 26 694. www.teliasonera.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041109BIT21390/wkr0007.pdf