TeliaSonera Finland tuo markkinoille uusia kokonaisratkaisuja liikkuvaan työskentelyyn

TeliaSonera Finland tuo yrityskäyttäjille uusia helppokäyttöisiä kokonaisratkaisuja kannettavalla tietokoneella ja älypuhelimella työskentelyyn. Kannettavilla tietokoneilla työskentelyä helpottaa uudistettu Sonera Connect -käyttöliittymä, jonka voi hankkia esimerkiksi pc-datakortin sisältävänä pakettiratkaisuna. Uusia Soneran tarjoamia datakortteja ovat wlan/edge- ja umts-monitoimikortti. Älypuhelimiin Sonera tuo uuden kokonaispalvelun, joka sisältää nk. push mail -ratkaisun, puhelimen automaattisen etähallinnan ja valmiit asetukset yritysverkon sekä internetin tietoturvalliseen käyttöön.

Soneran uusista monitoimikorttiratkaisuista hyötyvät kannettavalla tietokoneella etätyötä tekevät henkilöt, jotka haluavat internetyhteydet ”valmiissa paketissa”. Monitoimikorttipaketti sisältää tiedonsiirtoyhteyksiä tukevan pc-kortin ja palvelujen käyttöä helpottavan, uudistetun Sonera Connect –käyttöliittymän. Ratkaisulla käyttäjä saa automaattisesti yhteyksien käyttöön tarvittavat asennukset ja asetukset koneeseensa. Jo aiemmin lanseeratun wlan/umts –monitoimikortin lisäksi valikoima laajenee Sonera Connect wlan/edge –monitoimikortilla sekä umts-monitoimikortilla. Wlan/edge –monitoimikortti mahdollistaa langattoman lähiverkon palvelut ja edge-verkon yhteydet. Sonera Connect umts –monitoimikortti soveltuu erityisesti niille umts-verkon käyttäjille, joilla on jo sisäänrakennettu wlan-sovitin valmiina omassa kannettavassaan. Monitoimikorttipaketteihin sisältyy uudistettu Sonera Connect –käyttöliittymä, joka valitsee automaattisesti asiakkaan käytössä olevista Soneran palveluista siirtonopeudeltaan nopeimman saatavilla olevan yhteyden. Connect tukee käytännössä kaikkia tiedonsiirtotapoja, joilla kannettava tietokone voidaan liittää langattomasti internetiin ja yrityksen lähiverkkoon. Connect-käyttöliittymään voidaan integroida muun muassa VPN-tietoturvaratkaisu (Virtual Private Network). Etäyhteys yrityksen lähiverkkoon on lisäksi mahdollista tietoturvallisella MobileGate-intranetratkaisulla. Monitoimikortteja ja –paketteja myyvät Sonera Yrityskauppiaat ympäri Suomen. Lisäksi käyttöön tarvitaan Soneran tiedonsiirtopalvelut, jotka ovat erikseen tilattavissa. Markkinoiden ensimmäinen kokonaisratkaisu älypuhelimiin Sonera helpottaa tiedonsiirtoyhteyksien käyttöä myös uuden ajan matkapuhelimilla tuomalla markkinoille uudenlaisen kokonaisratkaisun älypuhelinten hallintaan. Ratkaisu sisältää push mail –ratkaisun, jonka avulla matkapuhelimen käyttäminen sähköpostien kanssa helpottuu entisestään. Uudet sähköpostit tulevat automaattisesti päätelaitteeseen, kalenterimerkinnät päivittyvät automaattisesti taustajärjestelmän ja päätelaitteen välillä ja kontaktitiedot ovat samassa tietokannassa. Kokonaisuuteen kuuluvat myös työkalut älypuhelimen etähallintaan, kuten esimerkiksi puhelimen asetuksiin, ohjelmistopäivityksiin, ja laitteeseen tallennetun tiedon palauttamiseen vaikkapa rikkoontumis- ja katoamistapauksissa. Myös päätelaitteen sisältämän tallennetun tiedon ja sähköpostien salaaminen kuuluu kokonaisratkaisuun. Tietoturvaa päätelaitteen osalta voidaan lisätä samaan kokonaisuuteen kuuluvalla antiviruspalvelulla. Lisäksi itse yhteyksiä varten paketissa löytyy tuki Nokia Mobile VPN-clientille. ”Uskomme älypuhelinmarkkinan voimakkaaseen liikkeelle lähtöön etenkin yritysasiakassektorilla. Kehitystä on osaltaan vahdittanut uusien entistä monipuolisempien terminaalien tulo markkinoille, jotka mahdollistavat entistä täysipainoisemman työskentelyn langattomasti. Liikkuvan työskentelyn lisääntyessä yritysten kasvavana haasteena on hallita älypuhelimia ja niiden tietoturvaa osana tietotekniikkaympäristöään. Soneran kehittämä kokonaisuus on markkinoiden kattavin ratkaisu älypuhelinten hallintaan, joka kertoo pitkäjänteisestä työstämme ja osaamisestamme yritysten kokonaispalvelujen toimittajana. Ratkaisumme on rakennettu yrityksille tarpeen mukaan muunneltavaksi niin, että samat palvelut ovat helposti käytettävissä niin älypuhelimilla kuin kannettavilla tietokoneilla”, kertoo yritysasiakastarjoomasta vastaava johtaja Jukka Leinonen TeliaSonera Finlandista. Lisätietoja: Timo Aarvala, Osastonjohtaja, Hallintapalvelut, TeliaSonera Finland Oyj Puhelin: +358 40 5965973 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com