TeliaSonera julkistaa yhtenäisen lähiverkkojen hallintapalvelun Suomessa ja Ruotsissa

TeliaSonera tuo markkinoille yhtenäisen lähiverkkojen hallintapalvelukokonaisuuden, jonka avulla yritys voi hankkia lähiverkkojen ja niiden laitteiden valvonnan ja ylläpidon palveluna. Ratkaisu on tarjottavissa samansisältöisenä yhdellä sopimuksella Suomessa ja Ruotsissa.

Lähiverkkojen hallintapalvelun avulla yritys voi varmistaa lähiverkkonsa toimivuuden käyttäjille, palveluille ja palvelimille. Palvelu kerää verkosta tietoa häiriöiden ennakoimiseksi ja poistamiseksi ja tiedon perusteella asiakas voi TeliaSoneran kanssa yhteistyössä kehittää lähiverkkoa omien tarpeidensa mukaisesti. Palvelu integroituu saumattomasti osaksi kansainvälistä TeliaSonera DataNet-palvelua ja mahdollistaa asiakasympäristön hallinnan koko tietoliikenneketjun osalta. Langattomat lähiverkot lisäävät liikkuvuutta Työntekijöiden liikkuvuuden lisääntyessä langattomat internet- ja lähiverkkoyhteydet ovat yleistyneet. Langattomien verkkojen ja niiden infrastruktuurin liittäminen lähiverkkoon on toimivan kokonaisuuden edellytys. Koko tietoliikenneympäristön valvonta ja ylläpito mahdollistavat saumattoman toiminnan. Lähiverkkojen laajentaminen on entistä helpompaa langatonta tekniikkaa hyödyntäen. Näin mahdollistetaan työntekijöille uusia toimintatapoja sellaisissa toimipisteissä, joihin on teknisesti vaikeaa tai johon ei kannata rakentaa kiinteää lähiverkkoinfrastruktuuria. TeliaSonera Managed LAN-palvelu mahdollistaa verkon samanaikaisen käytön yrityksen omille työtekijöille ja vierailijoille ilman tietoturvariskejä. Käyttöön tulevan uuden teknologian ansiosta langattomien lähiverkkojen (wlan) käytettävyys ja multimediasovellusten, kuten IP –puheen, tuki paranee. Samassa yhteydessä tuodaan myös uusia tietoturvaominaisuuksia käyttäjän tunnistukseen sekä tiedonsiirron turvaamiseen. ”Yritysten tietoverkko- ja tietotekniikkapalvelujen tarpeet monipuolistuvat. Siksi palvelujen hallittavuus on asiakkaille entistä tärkeämpää. Uuden TeliaSonera Managed LAN –palvelun avulla voimme tarjota asiakkaillemme tietoverkkojen parempaa hallittavuutta ja luomaan turvallisen alustan myös tuleville tarpeille.”, kertoo yritysten käyttöön tarkoitetuista hallintapalveluista vastaava Timo Aarvala TeliaSonera Finlandista. Lisätietoja: TeliaSonera Finland Oyj, B2B Hallintapalvelut Osastonjohtaja Timo Aarvala Puhelin: 040 596 5973 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com