TeliaSonera keskittää työtehtäviä aluekeskuksiin

TeliaSonera Finland käynnistää yhteistoimintaneuvottelut noin 140 työtehtävän siirrosta pienemmiltä paikkakunnilta aluekeskuksiin. Uudistuksella karsitaan kiinteistö- ja hallintokuluja. Kaikkien muutoksen kohteena olevien työntekijöiden työsuhde säilyy ja heille tarjotaan samaa tai vastaavaa työtä TeliaSonera Finlandin aluekeskuksissa.

Toimintojen keskittäminen on osa vuoden 2008 helmikuussa julkistettua toiminnan tehostamisohjelmaa, jolla varmistetaan, etteivät yhtiön rakenteelliset kustannukset ole kilpailijoita korkeammalla tasolla. Näin yhtiö voi turvata investoinnit mobiili- ja IP-pohjaisiin (Internet Protocol) palveluihin ja tuotevalikoiman jatkuvaan kehittämiseen.

Keskittämällä toimintoja suurempiin yksiköihin voidaan myös paremmin varmistaa kriittisten osaamisalueiden jatkuva kehittäminen sekä tarjota henkilöstölle entistä tasapuolisemmat ja paremmat mahdollisuudet koulutukseen ja urakehitykseen. Sonera tukee henkilöstöä tässä muutostilanteessa tarjoamalla muutoksen kohteena oleville työntekijöille tavanomaista parempaa muutosturvaa sekä tarjoamalla merkittäviä kannustimia muuttaville työntekijöille ja heidän perheilleen.

Noin puolet työpaikkojen siirroista voidaan toteuttaa työntekijöiden nykyisten työssäkäyntialueiden sisällä. Neuvottelujen kohteena olevat toimipisteet ovat Hyvinkää, Imatra, Joensuu, Kemi, Kouvola, Mikkeli, Pori, Porvoo, Seinäjoki ja Varkaus. Muutoksella ei ole mitään vaikutusta näillä paikkakunnilla sijaitsevien Sonera Kauppojen tai yhtiön muiden asiakaspalvelupisteiden toimintaan.

TeliaSoneralla on jatkossakin toimipaikkoja ja asiakaspalvelupisteitä Suomessa yli 50 paikkakunnalla. Lisäksi yhtiö palvelee palvelee asiakkaitaan valtakunnallisesti myös verkossa ja puhelimitse.

Lisätietoja: TeliaSonera Finland, henkilöstöjohtaja Juha Pentti 040 5074668, viestintäjohtaja Ahti Martikainen, puh. 040 3024500
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com