TeliaSonera vahvistaa asemaansa integroiduissa yrityspalveluissa ostamalla Crescom Oy:n

TeliaSonera on ostanut 100 prosenttia Crescom Oy:n osakkeista. Voimakkaasti kasvava Crescom on erikoistunut suunnittelemaan, rakentamaan ja hallinnoimaan asiakkaidensa kriittisiä palvelinjärjestelmiä. Yritysosto tukee TeliaSoneran strategiaa kasvaa yritysten kokonaisvaltaisten tietoliikenne- ja IT-ratkaisujen tarjoajana.

TeliaSonera on tänään allekirjoittanut sopimuksen Crescom Oy:n ostamisesta toimitusjohtaja Jarmo Merikoskelta sekä yhdeksältä muulta yhtiön palveluksessa toimivalta osakkaalta. Kaikki Crescomin työntekijät jatkavat yhtiön palveluksessa vanhoina työntekijöinä.

Crescom Oy on erikoistunut korkealaatuisten palvelujärjestelmien käyttöpalveluiden toteuttamiseen asiakkaille, joilla on korkeat vaatimukset järjestelmien käyttövarmuuden suhteen. Crescom on kasvanut erittäin voimakkaasti viime vuosien ajan, mutta on pystynyt samaan aikaan ylläpitämään erittäin hyvää noin 20 %:n liikevoittotasoa. Crescomin suurimpia asiakkaita ovat muun muassa Fonecta Oy, Oy Consolis Ab, Affecto Oyj ja Merenkulkulaitos. Kaikkiaan Crescomilla on runsaat 120 asiakasta eri toimialoilta.

”Tämä kauppa vahvistaa asemaamme yritysasiakkaittemme kokonaisvaltaisten tietoliikenne- ja IT-ratkaisujen tarjoajana. Asiakkaat haluavat entistä useammin ostaa kokonaispalvelun yhdeltä toimittajalta kuukausilaskulla, jotta he voivat varmistua järjestelmien yhteensopivuudesta ja ennakoida myös kokonaiskustannukset. TeliaSoneran strategiana on vahvistaa osaamistaan kasvavassa SaaS-toimintamallissa (software as a service) ja tämän strategian vauhdittamiseen Crescom on meille erinomainen lisä”, sanoo TeliaSoneran Integrated Enterprise Services –liiketoiminta-alueen johtaja Juho Lipsanen.

Crescom jatkaa toimintaansa TeliaSoneran tytäryhtiönä entisellä nimellään ja myös kaikki avainhenkilöt jatkavat yhtiön palveluksessa.

”Yrityskauppa mahdollistaa Crescomille paremmat resurssit laajentaa palvelutarjontaansa. Tämä yhteenliittymä noudattaa markkinan rakenteen muutosta, jossa verkko- ja IT-infrastruktuuri on tarjottava kokonaisuudessaan valmiina palveluna”, toteaa Crescomin toimitusjohtaja Jarmo Merikoski.

Lyhyt kuvaus Crescomista

Crescom Oy tuottaa ratkaisuja ja palveluita, joilla varmistetaan palvelinjärjestelmien korkea käytettävyys ja turvallisuus. Palvelinkeskukset sijaitsevat Helsingin Lauttasaaressa ja Espoon Kilossa. Crescomin toiminta perustuu asiakaslähtöiseen kumppaniajatteluun sekä edistyksellisen tekniikan suomien mahdollisuuksien hyödyntämiseen. Crescom on maailman johtavien teknologiavalmistajien valtuuttama kumppani.

Liikevaihto 3,2 (MEUR, v. 2006)
Liikevoitto 0,6 (MEUR, v. 2006)
Henkilöstön lukumäärä 20
www.crescom.fi ja www.ondemand.fi